تبلیغات در گیلان ، تبلیغات در رشت

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات ، از واژه لاتین " Advertere " گرفته شده‌است که به معنای " چرخاندن ذهن … نسبت به … " است . آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است. جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه می‌کند. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمی‌تواند موفق باشد .

 

باز (Buzz) چیست ؟(بازاریابی کلامی)

معنای تحت‌اللفظی " Buzz " ، " صدای آهسته، پیوسته ویا صدای زمزمه " ،است. در مفهوم تبلیغاتی، این یک تکنیک بازاریابی است که این روزها دارد ویروسی و همگانی میشود. تکنیک بازاریابی Buzz متکی بر قدرت یک پیام شخصی است.


این باور وجود دارد که ارتباط کلامی با مصرف کنندگان رابطه بهتری برقرار میکند. بازاریابی Buzz به عنوان یک شکل منصفانه از افراد بازاریاب تلقی می‌شود که به توصیه‌های ارائه شده توسط بستگان و دوستان آن‌ها اعتماد دارد. وب سایت‌های ارتباط جمعی پر انرژی ترین وسیله بازاریابی Buzz است.

 

اهداف تبلیغات:

ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسب‌وکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات وجود دارد که قابل‌توجه است .

   
  • برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه. 
  • برای ترویج برنامه فروش شخصی. 
  • برای ایجاد آگاهی در مدت‌زمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسب‌وکار خود.  
  • برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.   
  • برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.

فرآیند تبلیغات:

تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنید، تاثیر زیادی روی شما دارد . تبلیغات شامل مراحل مختلفی است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .

پخش رسانه های الکترونیکی

این روش پیشرفته‌ ترین و سریع‌ ترین رسانه است که در کسری از یک دقیقه به دورترین مناطق جهان می‌رسد

رسانه های الکترونیکی

پخش رسانه‌های الکترونیکی شامل رادیو، تلویزیون و اینترنت می‌شود. از آن جا که، در تلویزیون و اینترنت، هم ویدیو و هم صدا می‌توانند اجرا شوند؛ بنابراین، محبوب‌ترین و موثرترین رسانه است.
فضای باز

 این روش ارزان‌ترین، اما رسانه ای است که تاثیر متوسطی دارد.
این تبلیغات شامل دیوار نویسی ها، پرچم‌ها، بنرها، بیلبورد های تبلیغاتی، وسایل نقلیه موتوری،  و غیره است. تبلیغات در فضای باز به روش‌های مختلفی، جهت افزایش آگاهی از برند و ارتقا محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طراحی آگهی (تبلیغات)

برخی از تبلیغات منتشر شده در یک روزنامه و یا تبلیغات نشان‌ داد ه‌شده در تلویزیون ، مردم را فورا جذب می‌کند، با وجود اینکه آن‌ها به این محصول نیاز ندارند. چرا ؟
این تنها به خاطر طرح زیبای آن، قدرت ارتباطی، واجرای شگفت‌انگیز آن است. بنابراین طراحی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک تبلیغ است.

طراحی آگهی تبلیغات
طراحی آگهی چیست؟

نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از قبل تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عناصر گرافیکی برای ایجاد آگهی چشمگیر وجود دارد. با این حال، طراحی بستگی به نیاز مشتری و ویژگی ها، عملکرد، ظاهر و ماهیت محصول دارد.

اجرای یک طراحی خوب، تأثیر چشمگیری بر مصرف کنندگان دارد. یک طراحی هوشمندانه افراد را وادار به خرید محصول می‌کند.
چگونه طراحی آگهی خلاقانه را توسعه دهیم؟

در طراحی مهمترین نکته ایده خلاق است و ایده خلاقانه صرفا وابسته به درک روشنی از هدف پروژه است. هنگامی که هدف پروژه روشن است، باید یک تحقیق کوچکی در بازار انجام دهید تا رفتار مشتریان بالقوه را درک کنید.
در حقیقت، هدر چشم گیر، بدنه ی محتوای مختصر باید از پیش تعیین شود. اگر همه تجهیزات را آماده داشته باشید، می‌توانید یک طراحی خلاقانه ایجاد کنید.

طراحی آگهی
استراتژی طراحی خلاق

یک ایده روشن و یک استراتژی مشخص، بخش جدایی ناپذیر از طراحی خلاقانه است. استراتژی شامل برخی از اجزای اساسی است مانند:

    سادگی : سعی کنید چیدمان طرح را ساده نگه دارید. تصاویر بزرگ را در بالای صفحه قرار دهید، عنوان در زیر آن، محتوا در وسط، در حالی که لوگو و آدرس در سمت راست در پایین
    تعادل : برای تمرکز بر روی برخی از نقاط، شما نیاز به ایجاد تقارن در طراحی دارید. بخش اصلی طراحی خلاق، سازماندهی تمام عناصر شامل تصاویر، بلوک ها، سرفصل ها، محتوا و تصویر است تا متعادل به نظربرسند.
    تناسب : اندازه و رنگ همه عناصر گرافیکی باید با اهمیت و محیط تصویر آن‌ها تعیین شود. به عنوان مثال، ایده، تصویر، یا طراحی باید بزرگ‌تر، روشن‌تر، و جسورانه تر باشد به طوری که از المان‌های دیگر متمایز به نظر برسد
    اتحاد : اول نقطه کانونی آگهی که می‌خواهید مردم روی آن تمرکز کنند را پیدا کنید. زمانی که انجام شد، آن را به عنوان یک نقطه مرکزی با تضعیف طرح و رنگ پس‌زمینه و رنگ روشن کنید. یک نکته که همیشه در ذهن داشته باشید این است که همه عناصر طراحی شما - زبان و ارائه تصویری باید در وحدت باشند.
    کنتراست : کنتراست ایجاد کنید تا بتواند توجه مردم را جلب کند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، وجود یک سیب جلب توجه میکند.
    سازگاری : حفظ سازگاری، هماهنگی صفحات با صفحه ی آگهی چشمگیر ضروری است. این به مردم کمک می کند تا معنای عناصر مختلف یک آگهی را درک کنند.
    طراحی عکس : به طور کلی، عکس ابتدا افراد را جذب می‌کند. انتخاب یک عکس خوب و قرار دادن آن با زیرکی در یک تبلیغ یک روش هوشمندانه دیگر برای جلب توجه مردم است ( تصویر زیر را ببینید ).

استراتژی طراحی خلاق

    نزدیکی : نزدیکی یکی از مهمترین عناصر طراحی خلاقانه است. این مردم را مجبور به فکر کردن در مورد طراحی (تبلیغ) می کند. بنابراین، طراحی نزدیکی یک کار مغزی است. به عنوان مثال، آگهی Marlboro Cigar را به یاد می آورید - مرد اسطوره ای، ترکیبی از سیگار، اسب، گاوچران و تصویر روستایی از غرب قدیمی، این یک تبلیغ تاثیر گذار بود.

    طراحی رنگ : انتخاب رنگ یک کار بسیار مهم است. معمولا سیاه و سفید خسته‌کننده است، اما برخی تبلیغات فقط رنگ سیاه و سفید دارند.

کد رنگ ها

تبلیغاتی که باید رنگی باشند، باید به دقت طراحی شوند و ثبات و تناسب را حفظ کنند. استفاده بیش از حد از رنگ‌ها و یا روشنایی اضافی حواس مردم را پرت می‌کند.
چک لیست طراحی

هنگامی که یک تبلیغ توسعه پیدا کرد، نباید بدون چک کردن نکات زیر منتشر شود:

  1.     آیا تبلیغ همه عناصر را به شکل متعادل نشان می‌دهد ؟
  2.     آیا تبلیغ تمام عناصر اصلی اعم از مطلب اصلی، تی‌تر، لوگو، محتوا، قیمت و تصویر متوازن را دارد ؟
  3.      آیا تبلیغ وعده های دروغین می دهد؟
  4.      آیا آگهی حاوی عناصر گمراه کننده است؟
  5.     آیا آگهی شامل ارائه روشن، دقیق و واضح است؟
تبلیغات - اصول اخلاقی

آقای " X "، یک فرد مشهوراست که  اطلاعات نادرست و اختیاری در تبلیغ " y "  مورد استفاده قرار داده است.
تبلیغ کننده به دلیل پخش تبلیغات احمقانه یا غیر محترمانه به دادگاه فراخوانده شده است.
این نوع اخباررا هر از گاهی می‌شنویم. بیشتر اوقات، برای افزایش فروش و رسیدن به موفقیت در مدت‌ زمان کوتاه، برخی از شرکت‌ها ویا افراد وعده‌های دروغین می‌دهند، از کلمات غیر اخلاقی استفاده می‌کنند ، و یا ادعا می‌کنند که بهتر از رقبای خود هستند. همه این کارها غیر قانونی است.
بنابراین، برای اجتناب از اختلاف یا اختلافات، لازم است که رقابت منطقی و عادلانه ترویج شود و از حق، کرامت و یکپارچگی همه محافظت کند. برای این که این اتفاق بیفتد ، قوانین تبلیغ قانونی موجود است.
کد اخلاقی برای تبلیغات چیست؟

کد اخلاقی ،اصول اخلاقی، قوانین و مقررات اخلاقی و هنجارهای ایجاد و پخش یک آگهی را تعریف می کند. این اصول ، تبلیغات را برای تبلیغ هر محصول یا خدمات از طریق اطلاعات غیرقابل اعتماد، نادرست و غیر اخلاقی محدود می کند.
چنین اطلاعات نادرستی ممکن است به حقوق بنیادی فرد، شهرت کسب وکار آسیب برساند شرافت و منزلت آن‌ها را لکه‌ دار کند. بنابراین قانون از هر نوع تبلیغ که به ارزش‌های عمومی، هنجارها و اخلاق تجاوز می‌کند، جلوگیری می‌کند.
علاوه بر این، همچنین ایجاد هر نوع تبلیغ که شامل مقایسه غیر محترمانه با دیگر محصولات مشابه ( یا همان نوع و یا متفاوت ) می باشد برای حفظ رقابت منصفانه ممنوع می باشد.
هدف قانون اخلاق برای آگهی

در حالی که با یک تبلیغ سروکار دارید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید یک رابطه سالم، امیدوارکننده و طولانی‌ مدت ایجاد کنید.
هدف از اصول اخلاقی حفظ رقابت منصفانه و حفاظت از حق هر فرد است. اصول اخلاقی به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا استانداردهای اخلاقی را تنظیم کنند و راه‌های ارتباطی را کنترل کرده و تبلیغات خود را توسعه دهند. هنجارهای اخلاقی آگهی‌های تبلیغاتی، تبلیغات را محدود می‌کنند وادعاهای دروغ می‌سازند و در استانداردهای معمولی شایستگی قرار ندارند.
آگهی قانونی

تبلیغات نوع زیر به عنوان تبلیغات غیر قانونی / غیراخلاقی در نظر گرفته می‌شود:

    اطلاعات نادرست یا گمراه کننده: هر آگهی نباید حاوی هر نوع ادعایی باشد که به طور عمومی غلط، فریبنده یا مبهم است. این شامل وعده های دروغین، حقایق جزئی، تعهد غلط، قیمت نادرست و غیره است. مهم است بدانید که چنین نوع محتوا فقط به ادعای کلامی یا کتبی محدود نمی شود، بلکه این نیز برای تصاویر، ویدئو و سایر موارد قابل استفاده است .
    مشتریان نادرست: هنگامی که یک فرد نظر خود را بیان می کند یا درباره تجارب خود در رابطه با هر محصول / خدمات صحبت می کند، نباید اطلاعات جعلی را ارائه دهد. قانون، توصیفات نادرست و فریبنده را رد می کند.
    اظهارات تحریک کننده: هر نوع بیانیه، عبارت توهین‌آمیز، مقایسه غیراخلاقی، و غیره ممنوع است. توهین شامل هرگونه اظهار نظر غیر محترمانه در مورد نژاد، ملیت، حرفه، جنسیت، سابقه اجتماعی، سن، مذهب، زبان و غیره ... میباشدکه ممنوع است.
    اجزای توهین آمیز: تمام مواد مورد استفاده در یک آگهی مانند ارتباط  کلامی و متنی، صوتی، تصویری و تصاویر باید برای مردم عادی باشد. هرگونه مواد استفاده شده در یک آگهی، که توهین آمیز، ناخوشایند یا ناخوشایند برای افراد عادی است، طبق استانداردهای عمل، غیرقانونی است.


 

علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره
در زیر مراحل بنیادی برای توسعه و اجرای یک تبلیغ وجود دارد.

بخشهای تبلیغاتی:

تبلیغات به سه بخش تقسیم می شود:

 
  • تبلیغ کننده: سازمان تجارت یا هر فرد دیگری که مایل به تبلیغ محصولات، خدمات یا ایده های خود است.
  • نمایندگی مجاز ( Ad ): یک شرکت مبتنی بر خدمات که ایده‌های جدید خلق می‌کند و یک تبلیغ جذاب و معنی‌دار ایجاد می‌کند.
  • رسانه: یک پلتفرم ارتباطی که رسانه اساسی و موثر را برای تبلیغات پیشنهاد می‌دهد.

آگهی های معمول و رایج

در حالی که شما برای تبلیغ کسب‌ وکار خود ایده های تبلیغاتی را برنامه‌ ریزی می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که کدام رسانه مناسب‌ترین گزینه برای اجرای تبلیغ شما خواهد بود. شما می‌توانید از چندین روش تبلیغاتی از فهرستی که در زیر آورده‌ شده انتخاب کنید:

 

رسانه‌های چاپی

این روش یکی از قدیمی‌ترین، اما هنوز عمومی ترین شیوه تبلیغ است که شامل روزنامه‌ها، بروشورها، مجلات و کاغذ های تبلغ کوچک است. این یک رسانه کم هزینه برای تبلیغ است ، اما نرخ تبلیغات بستگی به موارد خاصی دارد مثل:
مکان: جغرافیایی شهر، منطقه و غیره
برند:( مجله و ورزنامه)
فضا : چه مقدار و چه بخشی از صفحه ای که رزرو می کنید


تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین