فروشگاه آنلاین مبلمان و اکسسوری | خرید مستقیم و بدون واسته

تا چند وقت پیش اگر کسی می‌‌خواست مبلمان منزل‌‌اش را تهیه کند، راهی نداشت جز اینکه حضوراً به یک فروشگاه مراجعه کند. درست مثل والدین خودمان که همه وسایل منزلشان را به همین شیوه تهیه کرده‌‌اند. اما امروزه، پیشرفت‌های فناوری به بهبود تجربه خرید آنلاین یاری رسانده است و راه را برای کسب‌وکارهای دکوراسیون خانگی و فروش آنلاین مبلمان هموارتر کرده است.
در سال‌های اخیر، شرکت‌های زیادی اقدام به فروش آنلاین مبلمان کرده‌‌اند. حالا با حذف نمایشگاه‌‌ها، تولید و مصرف راه مستقیم‌‌تر و کوتاه‌‌تری را طی می‌‌کند.
اگرچه همه‌‌گیری کرونا آسیب‌‌های فراوانی در همه ابعاد ایجاد کرد اما باتوجه‌به مسئله قرنطینه و دورکاری بسیاری از مشاغل، تقاضا برای متحول کردن دکوراسیون خانگی افزایش پیدا کرد.
حالا سؤال این است که آیا تابه‌حال به تجارت اینترنتی مبلمان یا دکوراسیون منزل فکر کرده‌‌اید؟ اگر بله پس با ما همراه باشید.
در اینجا، ما بهترین توصیه‌‌ها را برای سازندگان مبلمان، طراحان، متصدیان و فروشندگان مشتاق گرد هم آورده‌‌ایم. در این نوشته می‌‌توانید در مورد تهیه یا ساخت مبلمان و محصولات دکوراسیون منزل بیاموزید، در مورد موجودی، حمل‌ونقل و بازاریابی مشاوره دریافت کنید و همان‌طور که شما را در مراحل راه‌اندازی تجارت مبلمان و فروش آنلاین خود راهنمایی می‌کنیم، ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

چطور مبلمان خود را بفروشیم؟

قبل از شروع فروش مبلمان و دکوراسیون منزل، چند سؤال وجود دارد که باید از خود بپرسید: برای شروع به چه مقداری پول نیاز دارید؟ فضای مورد نیاز شما چیست؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ فرایند تولید و توزیع محصولاتتان چگونه است؟
رقابت زیادی در کسب‌وکار دکوراسیون منزل وجود دارد، به‌خصوص اگر سهم بازار غول‌پیکر تولیدکننده‌‌های زنجیره‌‌ای که با قیمتی پایین مشغول به کار هستند را در نظر بگیریم. به همین دلیل هم مهم است که تجارت خود را از گزینه‌‌های بازار انبوه متمایز کنید؛ مثلاً با ارائه محصولی منحصربه‌فرد، سفارشی یا سطح بالا تمایز خود و رقبایتان را نشان دهید.

طراحی، ساخت یا فروش مجدد؟

راه‌های مختلفی برای ورود به تجارت فروش مبلمان وجود دارد. راهی که انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی مانند سطح مهارت، بودجه راه‌اندازی و دردسترس‌بودن فضای ذخیره‌سازی و انبارداری‌تان بستگی دارد.
در اینجا می‌‌خواهیم مدل‌‌های مختلف کسب‌‌وکار را بررسی کنیم:
  • مبل‌‌ساز: این نوع کسب‌وکار شامل طراحی و ساخت مبلمان به‌صورت دستی است که در کارگاه شخصی شما اتفاق می‌‌افتد. شما می‌‌توانید با استفاده از یک مدل سفارشی، تعداد محدودی سبک بسازید و بفروشید. حتی ممکن است یک سرویس سفارشی ارائه دهید که به مشتریانتان امکان می‌‌دهد تا ابعاد و ویژگی‌‌های خاصی که مدنظر دارند را به دست آورند. کسب‌وکار تولید مبلمان مستلزم داشتن مهارت‌های فنی، ابزارهای تخصصی و فضای کارگاهی خاص خود است.
  • طراحی مبلمان (همکاری با یک سازنده): به‌جای اینکه مبلمان را به تنهایی بسازید، می‌‌توانید آن را طراحی کنید و با سازنده‌‌های این عرصه همکاری کنید. البته احتمالاً به مهارت‌های تخصصی طراحی و درک مواد ساخت‌وساز نیاز خواهید داشت تا بتوانید به طور مؤثر با کارخانه و کارگاه‌‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • نمایندگی فروش: در این مدل، شما تعدادی اقلام از برندها یا سازندگان مختلف را به فروش می‌رسانید و مجموعه‌هایی را انتخاب می‌‌کنید که منحصر به برند شما هستند. از آنجایی که شما اقلام را طراحی و تولید نمی‌کنید، نیاز به خلاقیت در ایجاد یک برند منسجم و استفاده از داستان‌‌سرایی یا استوری تلینگ، عکاسی و این دست از استراتژی‌‌های مارکتینگ خواهید داشت. در این شکل از کسب‌وکار، شما اقلام را به‌صورت عمده از برندهای دیگر خریداری کرده و مستقیماً برای مشتریان ارسال می‌‌کنید.
  • فروشنده لوازم آنتیک و قدیمی: این یکی دیگر از مدل‌های نمایندگی/فروشنده است که بر روی اشیاء قدیمی یا عتیقه تمرکز دارد. ما این شکل از کسب‌وکار را به عنوان یک دسته جداگانه فهرست کرده‌‌ایم؛ زیرا روش‌‌های تأمین محصول آن تفاوت‌‌های زیادی با دیگر اشکال دارد. برای تشخیص اینکه چه اشیایی ارزش فروش مجدد را دارند و چه چیزهایی مورد تقاضا هستند، به دانشی درباره مبلمان قدیمی نیاز دارید. همچنین داشتن مهارت در تعمیر و بازسازی مبلمان برای اینکه بتوانید یافته‌‌های قدیمی را احیاء کنید، مفید خواهد بود. به‌طورکلی، شما به فضای قابل‌توجهی برای انبارداری هم نیاز خواهید داشت.

تأمین مالی تجارت مبلمان

چقدر سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کسب‌وکار مبلمان آنلاین خود نیاز دارید؟ خب، این پاسخ بستگی به مدل کسب‌وکار شما دارد.
اگر قصد دارید یک تجارت شخص سوم باشید که تولیدکننده و مصرف‌‌کننده را به هم پیوند می‌‌زند، می‌‌توانید با چند صد دلار شروع کنید؛ چرا که نیازی به انبارداری نیست. یک تجارت مبلمان بر پایه سفارش و تولید به شما این امکان را می‌دهد که در حین جلو رفتن در روند کسب‌وکار، مواد مورد نیاز را بخرید؛ بنابراین نیازی به سرمایه‌گذاری گزاف نیست. البته با این پیش‌‌فرض که کارگاه خودتان را دارید و به خرید ابزار و تجهیزات نیازی نیست.
در بیشتر شیوه‌‌های دیگر کسب‌وکار، برای ذخیره محصولاتتان باید روی انبار و فضا سرمایه‌گذاری کنید. اگر فضای مناسبی (مثل زیرزمین) برای ذخیره‌‌سازی دارید، می‌‌توانید تجارت مبلمان را از خانه خود شروع کنید.
بسیاری از فروشندگان قدیمی کارشان را با یافتن مبلمان یا وسایل مربوط به دکوراسیون منزل و فروش مجدد آنها آغاز می‌‌کنند. شیوه‌‌ای که هم از طریق رسانه‌هایی مثل دیوار و شیپور و امثال آن ممکن است و هم از طریق کانال یا صفحه‌‌های شخصی در شبکه‌‌های اجتماعی. این شیوه راهی عالی برای امتحان کردن توانایی خود در فروش مبلمان قدیمی است. با این کار، تجربه فروش به‌صورت آنلاین را قبل از آنکه سایت اختصاصی خود را درست کنید، به دست خواهید آورد. علاوه بر این، این مدل راه مناسبی است تا سرمایه اندکتان را افزایش دهید.

برند مبلمان آنلاین خود را بسازید

بسیار مهم است که برند خود را در همان مراحل اولیه تعریف کنید. پاسخ به چند سؤال به شما کمک می‌‌کند تا داستان برند خود را بیان کنید، تم بصری خود را بسازید، کسب‌‌وکار خود را به تصویر بکشید و مشتری ایده‌آل خود را بادقت بیشتری بشناسید.
اکنون که تصمیم گرفته‌‌اید وارد تجارت مبلمان شوید، مسیری را برای این تجارت انتخاب کنید. آیا فقط مبل می‌‌فروشید و روی یک محصول خاص تمرکز می‌‌کنید؟ آیا تصمیم دارید که حسابی به‌روز باشید و از ترندهای مردمی پیروی کنید؟ آیا قصد دارید روی قطعات مینیمالیستی خوش‌ساخت برای فضاهای کوچک متمرکز باشید؟ شاید هم می‌‌خواهید مبلمان و صندلی‌‌های راحتی بسازید که نیاز روزافزون دورکاران خانگی را برآورده می‌‌کند.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین