طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خرما و خشکبار

خرید اینترنتی نوعی خرید است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. امروزه فروشگاه های اینترنتی مقبولیت بسیاری از سمت مردم پیدا کرده و به یکی از ابزارهای زندگی مُدرن تبدیل شده اند. از آنجا که درصد بالایی از خرید مردم امروزه بصورت اینترنتی انجام می شود، وارد شدن در این حوزه بنظر سودآور می رسد و به همین خاطر شرکت های طراحی سایت، سفارش های زیادی برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارند.

تعریف سایت فروشگاه اینترنتی

به “عمل خرید محصولات یا خدمات از طریق اینترنت” خرید اینترنتی یا خرید آنلاین گفته می شود و ابزار انجام خرید اینترنتی، “فروشگاه های اینترنتی” هستند. فروشگاه هایی که تعدادی محصول، با قیمت و مشخصات کامل در آن گذاشته شده و کاربران اقدام به خرید می کنند.
در سال های اخیر سایت های فروشگاهی ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند؛ دلیل عمده آن این است که مردم راحت می توانند از خانه یا محل کار خود خرید کنند. یکی از فاکتورهای جذاب در مورد خرید اینترنتی این است که نیاز به انتظار در صف های طولانی یا جستجوی یک فروشگاه به فروشگاه دیگر برای پیدا کردن اجناس کمیاب ندارید.

مزایای طراحی یک سایت برای خشکبار و آجیل فروشی

از اونجایی که خشکبار و آجیل پتانسیل بالایی در ماندگاری دارن میتونن یکی از بهترین گزینه ها برای فروش اینترنتی آجیل و خشکبار و فضای مجازی باشن. تنها گزینه ای هم که برای فروش خشکبار و آجیل از طریق فضای اینترنت میسر هست طراحی سایت خشکباره. حالا بهتون میگم چرا طراحی سایت خشکبار انقدر خفن و خوبه

باز بودن ۲۴ ساعته فروشگاه

با طراحی سایت خشکبار امکان سفارش خودکار و پرداخت آنلاین وجود داره بنابراین هیچ محدودیتی توی زمان سفارش وجود نداره و مشتری ها با خیال راحت هر وقت که بخوان میتونن خشکبار موردنظرشونو انتخاب کنن و سفارش بدن حتی روزهای تعطیل

کم شدن هزینه ها

برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی آجیل و خشکبار بنظرتون چقدر سرمایه میخواد؟ سرمایه مکان، کارگر، گاز و آب و … خیلی موارد دیگه. اما با طراحی سایت خشکبار نیاز به مکان ندارین حتی توی خونه هم میشه محصولاتتونو بفروشین اونم به هر جای کشور فرقی نمیکنه

افزایش درآمد و بیشتر شدن مشتری ها با طراحی سایت خشکبار

برخلاف فروشگاه فیزیکی خشکبار وقتی که محدودیت جغرافیایی حذف بشه، جا برای سوال جواب هر مشتری فراهم بشه، اطلاعات محصولات به طور دقیق ذکر بشه، دسته بندی ها جوری درست چیده شه که مشتری بدون گیج شدن و معطل شدن بتونه انتخاب و خرید کنه و درواقع طراحی سایت خشکبار برای موتورهای جستجو بهینه شده باشه این یعنی افزایش درآمد، یعنی بیشتر شدن مشتری های هدف

مهمترین امکاناتی که در طراحی سایت خشکبار باید لحاظ کرد موارد زیر هستن:
  • صفحه تماس با ما و درباره ما و آدرس فروشگاه
  • صفحه گالری محصولات
  • دسته بندی درست برای محصولات فروشگاه
  • سیستم آسون سبد خرید و پرداخت آنلاین
  • سیستم امتیاز دهی و کسب امتیاز
  • امکان ایجاد روشهای پرداخت
  • صفحه وبلاگ
  • جستجوی پیشرفته محصولات
  • فیلتراسیون دقیق
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • ثبت نظر و امتیاز برای هر محصول
  • صفحه پرسش و پاسخ و سوال های متداول
  • امکان موجود شد به من اطلاع بده
  • بخش راهنمای خرید
  • قابلیت رسپانسیو و نمایش درست در تبلت و موبایل

اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی



۱- کاربر پسند

کاربر باید در یک سایت فروشگاهی بخوبی هدایت شود. یک فرآیند جستجوی آسان به کاربران امکان می دهد که محصول موردنظرشان را پیدا کنند ؛ آنها قصد دارند خرید کنند پس ما وظیفه داریم آنها را به درستی راهنمایی کنیم تا خرید بهتری داشته باشند. سایت ما همچنین باید جزئیات و تصاویر کافی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد تا آنها بتوانند محصولات را بدون اینکه ببینند یا لمس کنند، به خوبی درک کنند. هرچه اطلاعات بیشتر و واقعی تری بدهید، شانس شما برای تبدیل شدن بازدیدکننده به مشتری بیشتر می شود.

۲- عناصر و المان های منحصر به فرد

با دیدن رقابت سخت در فروشگاه های آنلاین، بهتر است که از رقبای آنلاین خود متفاوت باشید. یک طراحی مبتکرانه، بازدیدکنندگان را مجبور به گشت و گذار در سایت می کند و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا بدون هیچ زحمتی مشتری های خود را تحت تأثیر قرار دهید. به یاد داشته باشید ، برداشت اول از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای اینکه خریداران متوجه شما شوند، باید برخی از مولفه های جسورانه و غیرمعمول را در طراحی خود استفاده کنید تا مدت ها شما را به یاد بیاورند و برای تجربه یک رابط کاربری منحصر به فرد، دوباره به سایتتان مراجعه کنند. این سایت باید به گونه ای طراحی شود که در خدمت کاربران باشد ، چشم نواز باشد و روی محصولات تمرکز کند.

۳- حفظ امنیت

کاربری که تمایل پیدا کرده تا از سایت شما محصول خریداری کند، باید اطمینان داشته باشد که اطلاعات شخصی و مالی وی محفوظ می ماند و قصد ندارید آنها را با شخص ثالثی به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که درگاه پرداخت شما امن و مطمئن است. استفاده از پروتکل امن https تا حدی می تواند خیالتان را راحت کند.

۴- سرعت بارگذاری صفحات

طبق آمار و نتایجی که گروه Aberdeen Group منتشر کرد، هر ۱ ثانیه تاخیری که در لود صفحات سایت رخ می دهد، تاثیراتی بر بازدیدکنندگان دارد. ممکن است بازدیدکنندگان سایت تا ۱۱ درصد کاهش پیدا کنند و یا نرخ پرش یا bounce rate سایت تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
در سایت تان از کدهای سنگین HTML ، تصاویر سایز بزرگ و فایل های فلش برای زیبا کردن طراحی و ظاهر آن استفاده نکنید. اینها برای یک سایت فروشگاهی مطلوب نیست، زیرا بارگذاری آنرا کُند می کند.
شما نمی توانید یک سایت داشته باشید که لودینگ کندی دارد؛ زیرا در سطح وب رقبای دیگری دارید. کاربران آنقدر صبور نیستند که منتظر بمانند تا صفحات شما بارگذاری شوند، آنها به سرعت سایت شما را ترک کرده و سراغ رقبا می روند.

۵- تکنولوژی ریسپانسیو یا واکنش گرا

امروزه تعداد کاربرانی که از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، گسترش پیدا کرده است. بسیار مهم است که وبسایت شما علاوه بر کامپیوتر، در گوشی های موبایل و تبلت هم به درستی نمایش داده شود.

۶- شناسایی مخاطب هدف

شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید و بر اساس آن وبسایت خود را طراحی کنید؛ تا بتوانید خدمات بهتری به آنها ارائه دهید. باید نیازهای آنها را درک کنید تا هنگام گشت و گذار در سایت شما احساس آرامش کرده و با حس خوبی به دنبال محصول موردنظر بگردند.
اگر مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و الگوی خرید آنها را بررسی کنید، می توانید تجربه کاربری آنها را بهبود دهید که به طور مستقیم روی درآمد شما تاثیرگذار است.
ویژگی های جنسیت و سن را بررسی کنید. اگر فروشگاه شما برای فروش لباس های زنانه و عطر و ادکلن زنانه باشد، می تواند تم متفاوتی با سایتی که محصولات مکانیکی میفروشد داشته باشد. همینطور بر روی نحوه نوشتار و انتخاب رنگ نیز تاثیر گذار است.

۷- جستجو

گزینه جستجو برای وبسایت فروشگاهی ضروری است؛ زیرا بازدید کنندگان ممکن است به دنبال محصول خاصی باشند و از گشتن در منو، دسته بندی ها و فیلترها خسته شده باشد. بنابراین به جای اینکه کاربران در سایت سردرگم شوند، می توانید به آنها اجازه دهید مستقیماً با تایپ کردن نام و جستجوی محصول، آن را پیدا کنند.

۸- توضیح موثر محصول

توضیحات محصول در سایت شما بسیار مهم است و می تواند بر نظر خریدار تأثیر بگذارد. هرچه جذابیت در نوشتار، توضیحات محصول، تصاویر و ویدئوها از معرفی محصول بیشتر باشد، خریدار ارتباط بهتری با آنها برقرار می کند. این بخشی از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیست؛ اما توجه به این جزئیات قطعاً می تواند بازگشت سرمایه شما را در طولانی مدت افزایش دهد.

۹- طرح مینیمالیستی یا حداقلی

مینیمالیسم در طراحی بهترین راه برای سادگی و حذف عناصر زائد از سایت است. به دقت یک پالت رنگ انتخاب کنید و در سایت بجر آن پالت و رنگ های هماهنگش را استفاده نکنید. فضای سفید به اندازه کافی بگذارید تا چشم کاربر خسته نشود، فونتهای زیبا و مناسب استفاده کنید، فقط عناصر مهم را در صفحه بگذارید و موارد بی اهمیت را کنار بزنید تا صفحات شلوغ نشوند.
سایت های مینیمالی بعلت کم بودن تعداد عناصر و خلوت بودن صفحه، معمولاً سریعتر از سایتهای شلوغ  پیاده سازی و طراحی می شوند. برای بارگذاری و لودینگ هم سریعتر لود می شوند.
اگر به دیجی کالا دقت کنید، سعی شده از پس زمینه های با رنگ خنثی (طوسی و سفید) استفاده شود؛ تا توجه اصلی مخاطب به محتوا که همان محصولات است جلب شود.
یکی از مهمترین دلایل موفقیت دیجی کالا که باعث شده دیگران از قالب آن ایده بگیرند، راحتی کاربر در این سایت و ایجاد احساس آرامش با پرهیز از شلوغی، استفاده از رنگهای خنثی و استفاده زیاد و به قاعده از فضای سفید است.

۱۰- برندینگ در سایت

نشانه های برندینگ اصولی، باید در سرتاسر سایت شما دیده شود. باید اطمینان حاصل کنید که فونت، رنگ های لوگو، تم تصاویر، متن توضیحات، دکمه های Call To Action و هر عنصر دیگر در صفحات، کاملاً با برندینگ شما هماهنگ باشد. این عامل هم در زیبایی ظاهری تاثیر دارد و هم باعث ایجاد رابطه قوی تر مشتریان با سایت شما می شود.
*دکمه های دعوت به عمل یا Call To Action به دکمه هایی که کاربر را به انجام فعالیت خاصی تشویق می کنند گفته می شود. مثلاً دکمه سفارش، خرید و … این دکمه ها معمولاً طوری طراحی می شوند که جلب توجه کنند.

۱۱- دکمه های Call To Action کارآمد

هدف نهایی وب سایت شما افزایش نرخ تبدیل و درآمدزایی بیشتر است. بنابراین ، CTAها در اینجا نقش حیاتی دارند. هر چقدر CTA شما جسورانه و حسی باشد، تاثیرگذارتر است. به منظور ایجاد CTAهای بسیار کارآمد، اطمینان حاصل کنید که کلمات استفاده شده جزو افعال عمل محور هستند. در واقع واژه ها، ماشه ای هستند که کاربر را وادار به کلیک بر روی آنها می کند.

برای داشتن یک CTA عالی، رنگ های متضاد نقش بسزایی دارند بدین طریق کاربر این دکمه را بخوبی بخاطر می سپارد.



تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین