طراحی سایت صنایع دستی فلزی

گرچه دنیای مدرن، در همه کالاها، به سمت تولید انبوه ماشینی پیش رفته است، اما مصنوعات دست، شاید بیش از هر زمان دیگری، جنبه هنری و انسانی پررنگ‌تری برای بشر داشته باشند. آنچه به صنایع دستی جان می‌بخشد و باعث ادامه حیاتش در دنیای امروزی شده، بروز و ظهور جنبه‌ای از انسان، این اشرف مخلوقات الهی است، که همانا هنر و خلاقیت است. اینکه چطور یک استادکار صنایع دستی، سال‌ها تجربه را به کار می‌گیرد و با صبر و حوصله فراوان از موادی خام، که شاید در دسترس همه باشد، با ترکیب دانش و فن و هنر، به برکت اندیشه خلاقانه، نگاه هنرمندانه و دستان کارورزیده، یک اثر هنری چشم‌نواز را بوجود می‌آورد، شاید بهترین تجسم آفرینش به ارث رسیده از روح الهی خالق، به این مخلوق شگرفش، انسان، باشد. خدمت به این هنرمندان گمنام، انگیزه اصلی ما، از ورود به عرصه طراحی سایت صنایع دستی بوده است.
کشور عزیزمان ایران، که مهد هنر است، شاید می‌ توانست بسیار بیش از این، از قِبَل صنایع دستی درآمد داشته باشد، اگر با همه جای دنیا درگیر نبودیم و اگر مهماندوستی‌مان، پذیرای گردشگران گوناگون از نقاط مختلف دنیا می‌شد و اگر در عرصه بین‌المللی صدای با‌وجاهت‌تری می‌داشتیم و صدها اگر دیگر ... پاندمی جهانی بیماری کرونا هم، که پیکر نیمه‌جان توریسم را قبض روح کرد، مزید بر علت شد، که مختصر بازار گردشگری داخلی هم جمع شود و معدود خارجیانی که به ایران سفر می‌کردند هم، قید سفر را بزنند و به تبع آن، اقتصاد صنایع دستی هم، دچار رکودی بی‌سابقه شود. طبیعی است که در چنین شرایطی، فعالان عرصه تولید، توزیع، پخش و فروش صنایع دستی، برای بازگرداندن رونق از دست رفته، به کسب و کار خود، باید به فکر طراحی سایت صنایع دستی بیفتند.
البته فارغ از بی‌کفایتی دولتمردان و فراگیری کرونا، شاید بتوان سهم اندکی از بی رونقی بازار صنایع دستی را هم، به نگاه سنتی فعالان این صنف نسبت داد، که سالهاست آنچنان که باید، ظرفیت‌های فضای مجازی را باور نکرده‌اند و متوجه تاثیرات گسترده وب و اینترنت، بر تغییر سبک خرید و سفر و زندگی انسان معاصر نشده‌اند. وگرنه به جای اینکه اکنون در اوج کسادی بازار، به فکر طراحی سایت صنایع دستی بیفتند، می‌توانستند سال‌ها قبل، دست اندر کار راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خود شوند. فروشگاه اینترنتی که هم بتواند مشتریان داخلی و هموطنان را پوشش دهد و هم چشم هنردوستان و خریداران بالقوه صنایع دستی در دیگر نقاط دنیا را، به جمال آثار فاخر هنرمندان ایرانی روشن کند. اما هنوز هم دیر نشده است و ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است!
موضوعی که نیازمند تامل و تعمق بیشتر شماست، این است که لزوما طراحی سایت صنایع دستی، ولو توسط یک شرکت طراح خوب، به صورتی با کیفیت و قوی و جذاب اجرا شود، اما دفعتا منجر به رونق‌دهی کسب و کار شما نخواهد شد! سایت خوب اما بی‌محتوا، مانند خودروی پورشه‌ای است که بنزین نداشته باشد! بسیار خوب و زیبا و مدرن است، اما شما را به مقصدی نمی‌رساند! وقتی سایت صنایع دستی شما، راه‌اندازی شد، کسی از وجود این سایت تازه‌وارد خبر ندارد و تنها وقتی شما، به عنوان صاحب سایت، وقت علیحده‌ای را، صرف در تولید محتوا و عکسبرداری از مصنوعات دستی و بارورسازی اطلاعاتی سایت بکنید است، که سایت شانس پیدا شدن در صدر نتایج، وقتی مردم کلیدواژه‌های مرتبط با صنایع دستی را سرچ می‌کنند، پیدا می کند و این سئو، باعث ورود مخاطبین با انگیزه و مشتریان بالقوه می‌شود و سایت عملا در رونق کسب و کار شما و افزایش فروش صنایع دستی، تاثیر خود را نشان می‌دهد و به ثمر می‌نشیند.
البته باید به این مهم هم عنایت داشت، که لزوما هر وب سایتی، بستر مناسبی برای بذر محتوا ندارد! به بیان بهتر، بعضی از وب‌سایت‌ها برای پذیرایی و ثمر‌دهی بذر محتوا، مانند زمین‌های حاصلخیز شمالند و بعضی دیگر، مانند زمین‌های کویری یزد! محتوای یکسان را، در سایتی با یک سیستم مدیریت محتوای جهانی می‌گذاری، ده برابر بیشتر میوه بازاریابی اینترنتی، ثمر می‌بری، نسبت به وقتی که همان محتوا را، در سایتی با سی‌ام‌اس ایرانی، ورود داده کنی! لذا بسیار مهم است که قبل از چند سال تولید محتوای مستمر و پر هزینه، در مرحله انتخاب شرکت مجری طراحی سایت صنایع دستی، ابتدا مطمئن شوید، شرکت طراح وب درستی را، انتخاب کرده‌اید که واقعا شایستگی فنی بالا، کادر فنی متخصص، استانداردهای فنی محرز و تعهد فنی پاسخگو را داشته باشد.
بسیاری از تماس‌های ما، از جانب افراد خواهان طراحی سایت صنایع دستی، از طرف کسانی است که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بین‌المللی برای معرفی، عرضه و فروش مصنوعات دستی و هنری داخلی به مشتریان بین‌المللی را دارند. تشخیص ایشان درباره احتمال بالای استقبال مردم کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا، از محصولات صنایع دستی ایران غلط نیست، اما باید تحریم‌های جدی، که مانع ورود هرگونه درآمد ارزی به کشور می‌شود و عدم ارتباط با نظام بانکی دنیا و کار نکردن شرکت‌های مطرح پستی بین‌المللی با ایران را هم، در نظر گرفت. اگر شما با ثبت شرکتی قانونی در کشوری دیگر، زیرساخت‌های داشتن حساب معتبر در یک بانک بین‌المللی و انبار ارسال کالا برای مشتری مستقر در خارج از ایران را، حل کرده‌اید، ما امکان طراحی سایتی فروشگاهی، که به ویزا و مستر متصل شود و حیثیت انتسابش به ایران مخفی باشد را داریم.
آنچه در طراحی سایت صنایع دستی، باید متفاوت از دیگر عرصه‌ها در نظر گرفته شود، اهمیت عکس‌برداری با کیفیت از کالا و معرفی متفاوت آن است. اول اینکه درج عکس از زوایای مختلف از کالای صنایع دستی، طوری که مشخصات ظاهری، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها، حس لمس سطح کالا، میزان درخشندگی یا ماتی کالا و اندازه و رنگ واقعی آن، به بهترین نحو، در ذهن خریدار دارای ظرافت طبع و سلیقه هنری و نکته سنجی و ریزبینی، نقش ببندد، کار عکاسی حرفه‌ای را، نیاز دارد. دوم اینکه، باید بر جنبه انسانی کالای صنایع دستی و مراحل تولیدش و خصوصا معرفی استادکار سازنده و کارگاه تولید‌کننده و بیوگرافی استادکار مانور داده شود. زیرا جنبه انسانی و هنری و انتساب اثر به پدیدآورنده اثر، در این صنعت بسیار مهم است. نکاتی که معمولا نادیده گرفته می‌شود.
هدفی که ما در داده‌ورزان، دنبال می‌کنیم، این است که به لطف الهی، بتوانیم آنچنان با کیفیت، خدمات طراحی سایت صنایع دستی را، به شما ارائه دهیم و به مدد یاری او، چنان خدمات پشتیبانی پاسخگو و متعهد و خیرخواهانه‌ای را به مشتری در حال بهره‌برداری عرضه کنیم که شما با خیال راحت، بابت بهره‌مندی از یک وب‌سایت سریع، شکیل، جذاب، کاربردی، خوش‌دست و حرفه‌ای، بتوانید بر وظیفه اصلی خود، که همانا تولید محتوای دست اول و کیفی است، متمرکز شوید و آنچنان که شما، خانه‌ها و دکورهای مردم را، با کالاهای زیبای صنایع دستی خود، شاداب می‌کنید ما هم بتوانیم با خدمات کیفی خود، لبخند رضایت را بر لب های مشتریان خود بنشانیم. اگر خدا بخواهد.


تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین