فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال، طراحی سایت رشت

سایت فروشگاهی

محصول دیجیتال چیست؟ مقایسه محصولات دیجیتال با محصول فیزیکی

چند سال پیش اگر به کسی می‌گفتید که در خانه کار کرده و از این راه درآمد کسب می‌کنید، حرفتان را باور نمی‌کرد. البته همه این را می‌دانستند که دورکاری امری بدیهی است ، اما اگر به آن‌ها می‌گفتید که این کار چقدر پرسود و یا آسان است به سادگی آن را نمی‌پذیرفتند؛ حال اوضاع اینطور نیست. در حقیقت افرادی که محصولات یا خدمات دیجیتال خود را به صورت موقت یا دائمی و آنلاین می‌فروشند، 34% از نیروی کار ایالات متحده را در سال 2017 تشکیل داده بودند که پیشبینی می‌شود این رقم تا انتهای 2020 به 43% برسد. در حالی که ممکن است سردرگمی‌هایی در رابطه با چگونگی درآمدزایی از طریق اینترنت وجود داشته باشد، این موضوع به هیچ وجه غیرممکن نیست. پس اگر می‌خواهید به این اقتصاد پررونق بپیوندید- بازاری که ارزش آن 3.7 تریلیون دلار بوده و هنوز هم در حال رشد است- راهی آسان‌تر از ایجاد یک محصول دیجیتال وجود ندارد.

محصول دیجیتال چیست؟

به بیان ساده و واضح، محصول دیجیتال هر محصولی است که در یک قالب نامشهود مانند یک فایل وجود دارد که می‌توان آن را دانلود، پخش و یا در رسانه‌ها فیزیکی ترجمه کرد( مانند کتاب الکترونیکی)، اما نکته اصلی در رابطه با محصولات دیجیتال، امکان تعامل آن‌ها از طریق فناوری است.

محصولات دیجیتال ممکن است شامل فایل‌های صوتی، ای-بوک‌ها( کتاب‌های الکترونیک)، چک لیست‌ها، ورک بوک‌های قابل دانلود، الگوهای قابل چاپ، برنامه‌های کاربردی موبایل یا دسکتاپ، گرافیک‌ها و پرونده‌های PSD  شوند.


تعریف محصول یا کالای دیجیتال

کالا و یا محصولی که نامشهود است کالا یا محصول دیجیتال نام می‌گیرد. کالاهای دیجیتال مانند وبینار، نرم افزارهای آموزشی، اپلیکیشن‌های موبایل، قالب سایت، فونت، طرح گرافیک، طرح‌های لایه باز و… را می‌توان بخشی از کالاهای دیجیتال به حساب آورد. پس به طور کلی کالاهای دیجیتال به کالاهای نامشهود اطلاق می‌گردد و ماهیت آن‌ها باعث می‌شود در شبکه، آن‌ها را دانلود کرد. مالکیت و مسائل حقوقی در این کالاها به عنوان حق کپی رایت شناخته می‌شود. به عبارتی مالک حقوقی یک کالای دیجیتال شخصی است که اقدام به خلق آن فایل می‌کند و اجازه حق استفاده از آن کالا را به گروه و اشخاص مورد نظر خود طبق شرایط و مقررات خود خواهد داد. کالای دیجیتال حاصل تجربه و دانش و آگاهی متولی کالا است و بنابر رضایت او دیگران حق استفاده از آن را خواهند داشت.


مزایای محصولات دیجیتال نسبت به محصول فیزیکی

هنگامی که قصد فروش یک محصول را دارید، تصمیم‌گیری بین محصول‌ دیجیتال و فیزیکی امر دشواری به نظر می‌رسد و ممکن است وسوسه شوید تا طبق عادات قدیمی، بدون مقایسه، محصول فیزیکی را انتخاب کنید.

فروش محصولات فیزیکی امری سودآور است اما موانعی در مسیر وجود دارد که نرخ سود را پایین می‌آورد. به عنوان مثال چند بار برایتان پیش آمده است که لحظه آخر به خاطر هزینه‌های حمل و نقل، مالیات و غیره، از خرید کالا یا ابزار به صورت آنلاین صرف نظر کنید؟ همین هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی، عامل اصلی کاهش نرخ سود از فروش آنلاین محصولات فیزیکی به شمار می‌روند. از عوامل دیگری که کاربران را از خرید، منصرف می‌سازد این‌که برای خرید آنلاین معمولاً ناچار به ایجاد یک حساب کاربری جدید می‌شوند.

این در حالی است که هردو عامل ذکر شده در فروش محصول دیجیتال حذف شده‌اند. در طی فروش فایل، کاربر مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای حمل و نقل نبوده و تنها کافی است تا دانلود فایل انجام شود، همچنین چون لازم نیست برای فروشگاه فایل، آدرس کاربران خود را بدانید، نیازی به ایجاد حساب کاربری نیز وجود ندارد.

از مزایای دیگر فروش محصول دیجیتال آن است که نیازی به تضمین کیفیت و بیمه محصولات، در هنگام فروش فایل ندارید. به عنوان مثال در فروش محصولات فیزیکی، ممکن است در مسیر حمل و نقل، انبار یا در خانه، مشکلی برای محصول پیش بیاید(که در اغلب مواقع نیز خریدار از پیش، هزینه آن را پرداخت کرده است). یکی دیگر از برتری‌های مهم فروش محصول دیجیتال نیز حذف واسطه‌ها است؛ در حالی که در فروش محصولات فیزیکی، دیر یا زود به واسطه‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که وقتی تجارت شما پیشرفت نموده و گسترش یابد، باید با شرکای حمل و نقل، تولیدکنندگان و سایر زنجیره‌های اقتصادی همکاری کنید که بدین ترتیب روز به روز بر تعداد واسطه‌ها افزوده خواهد شد. با این حال، در زمینه فروش محصولات دیجیتال چنین مشکلی وجود ندارد؛ چون در فروش فایل- مانند ای‌بوک- می‌توانید بیش از یک میلیون فایل را بدون هیچ واسطه‌ای مستقیماً به دست کاربران و مشتریان خود برسانید. تنها هزینه‌ای که باید در فروش محصولات دیجیتال بپردازید، خدمات مشتریان و بازاریابی است که در این زمینه نیز در صورت انتخاب پلتفرم مناسب، هزینه بسیار پایین و به صورت ماهانه یا سالیانه خواهد بود.
فروش محصول مجازی

طراحی سایت رشتمزایای کالای دیجیتال در تجارت الکترونیک

همان‌طور که در ابتدا اشاره گردید ماهیت کالای دیجیتال منجر گردیده تا این کالاها به سادگی در شبکه قابل دانلود باشند. به راحتی و با استفاده از چند کلیک ساده می‌توان پول این محصولات را پرداخت کرده و در حداقل زمان ممکن و بدون هیچ گونه زحمتی از آن‌ها استفاده کرد. از مزایای دیگر این کالاها این است که این کالاها نیاز به هیچ گونه انبار فیزیکی جهت نگهداری ندارند و نیازی به انبار گردانی نیز ندارند در نتیجه هزینه نگهداری آن‌ها تقلیل خواهد یافت. کالای دیجیتال به دلیل ماهیت دیجیتالی آن فاسد نمی‌شود و تمامی مسائل گفته شده از مزایای این گونه کالاها محسوب می شوند.

 
معایب کالای دیجیتال در تجارت الکترونیک

در مقابل مزایای کالای دیجیتال، آن‌ها دارای معایبی نیز می‌باشند. از معایب کالاهای دیجیتال می‌توان به کپی برداری راحت، قروش مجدد کالا توسط خریدار قبلی، انتشار کالا بدون اجازه و رضایت مالک از معایب این گونه کالاها محسوب می‌شود. مصرف کنندگان کالای دیجیتال و اشخاصی که نیاز به این کالاها دارند همواره ترجیح می‌دهند محصولی را که دارای پشتیبانی است خریداری نمایند. زیرا اینگونه کالاها در صورتی که از آن ها پشتیبانی نشود به زودی کارایی خود را از دست خواهند داد. یا خریداران فایل صوتی یک خواننده که همواره طرفداران آن خواننده با خرید فایل صوتی خواننده محبوبشان از خواننده محبوبشان پشتیبانی خواهند کرد.


توسعه تکنولوژی، رقابت در کسب و کار، دسترسی آسان به اینترنت از طریق تلفن همراه در همه جا، دسترسی به اطلاعات و امکان مقایسه راحت تر کالا و خدمات، امکان پرداخت آنلاین همه با هم باعث شده که ترافیک خیابان ها و مراکز خرید تا حد زیادی به فضای اینترنت سرازیر شود. همه اینها شاخه ایی از بازار و بازاریابی را به نام بازاریابی اینترنتی به وجود آورده که مشتریان و کاربران عادی آن را با نام وب سایت یا سایت های فروشگاهی می شناسند. فضای مجازی با کمک شبکه های اجتماعی توانسته است که مشتریان را از طریق شبکه هایی چون اینستاگرام، تلگرام و لینکدین به وب سایت ها بیاورد. برای همین وب سایت به عنوان یک پایگاه دائمی برای حضور در اینترنت نسبت به عدم مالکیت شما در شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی اهمیت فراوان دارد.
وب سایت ها تنها به فروشگاه ها محدود نمی شوند. یک وب سایت حتی می تواند با تولید محتوای با کیفیت ارزش پیدا کند. یا می توان عمومی و رایگان هم را به طور مجازی به راه انداخت. برای همین است که جستجوی تقریبا هر واژه ایی در گوگل، در هر زمینه ایی، شما را به یک وب سایت مخصوص راهنمایی می کند. امروزه ما برای مشاغل مختلف سایت طراحی می کنیم برای مثال وب سایت فروشگاه اینترنتی یا سایت فروشگاهی، سایت ثبت شرکت، سایت تبلیغاتی و نیازمدنی ها، سایت کارخانه، سایت پوشاک، سایت شخصی، پرتال سازمانی، سایت آموزشی دانشگاهی و مدرسه، سایت گالری و آتلیه، سایت رزرواسیون، سایت بیمارستان و پزشکی، سایت املاک، هتل، رستوران، سایت موزیک، سایت خبری، دکوراسیون، صرافی ، ورزشی، باشگاه مشتریان.
این روز ها آگهی های مختلفی با عنوان طراحی سایت ارزان و طراحی سایت رایگان به چشم می خورد. اما بگذارید صادقانه بگوییم که هیچ چیز رایگان و ارزان به دست نمی آید. هزینه ساخت یک وب سایت بسته به اندازه و نوع آن می تواند متفاوت باشد. سایت استاتیک با سایت داینامیک، سایت فروشگاهی با سایت آرشیو موسیقی طراحی های متفاوتی دارند. اما امروز با کمک تکنولوژی های مختلف طراحی سایت بیش از گذشته ارزان است.
در طراحی سایت می توان از تکنیک ها و ابزارهای مختلفی استفاده نمود. طراحی سایت با PHP، و با کمک سیستم های مدیریت محتوا یا CMS بسیار به صرفه تر از گذشته است. این ها جدا از نرم افزارهای ساخت سایت به صورت آنلاین و یا به اصطلاح سایت ساز می باشند. طراحی سایت با وردپرس WordPress نیز این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است، همچنین طراحی سایت با جوملا Joomla. هر روش طراحی برای خود مزیت هایی دارد و از روش مهم تر شرکت طراحی سایت و طراح سایت حرفه ایی است که اهمیت دارد. در طراحی امروزه تکنیک ها و امکانات زیادی است که باید در نظر گرفته شود برای مثال طراحی واکنشگرا یا Responsive، طراحی سایت با  htmlو Angular، فلش و مالتی مدیا، طراحی مناسب برای سئو، اپلیکیشن های موبایل و … که هر کدام نسبت به پروژه انتخاب و پیاده سازی می شود. لازم به ذکر است که یک طراحی سایت حرفه ایی هیچ گاه بخاطر محدودیت، مشکلات و هزینه ها از قالب های آماده (مثلا قالب آماده وردپرس یا سایت سازها) استفاده نمی کند.
امروز با از بین رفتن فاصله ها با کمک اینترنت شما مجبور نیستید که برای انتخاب طراح وب سایت حرفه ایی به شهر یا کشور خود محدود باشید. ما امروز مفتخریم که علاوه بر چند کشور خارجی در شهر های مختلف ایران به مشتریان خود خدمات طراحی سایت و پشتیبانی سایت بدهیم برای مثال شهر های تهران، مشهد، شیراز و اصفهان، از تبریز به کرمان تا خلیج فارس و اهواز و بندرعباس و شهر های شمالی رشت و ساری.
همچین به علت اهمیت هاست در سئوی وب سایت، ما به مشتریان خود در پکیج ویژه طراحی وب سایت، هاست رایگان ارائه می دهیم. همچین شرکت ما به شما کمک می کند که نام دامنه یا نام دامین Domain Name مورد نظر خود را ثبت نمایید. از ثبت دامنه ir. که دامنه ایی مخصوص ایران است تا نام دامنه .com که می تواند نام دامنه ایی برای تقریبا هر نوع وب سایت می باشد.
معمولا پیش از قرارداد طراحی ما از شما می خواهیم که نیازهای و اهداف خود از یک وب سایت را در قالب یک پروپوزال طراحی سایت یا RFP طراحی وب به ما ارائه دهید. با کمک این پروپوزال ما می توانیم علاوه بر ارائه پیشنهادات بهتر و راهکارهای عملی شما را در ساخت وب سایت با هزینه مناسب یاری کنیم. مثلا شاید شما به سایت فارسی یا طراحی سایت چند زبانه بین المللی نیاز داشته باشید یا بخواهید که محصولات خود را در چندین سایت مختلف ارائه دهید. ما تلاش می کنیم که برای شما فرصت ها و بهترین امکانات را با هزینه و زمان مناسب ارائه دهیم.
نکته دیگر که در طراحی وب سایت پشتیبانی دراز مدت و مداوم می باشد که خود نشان دهنده یک محصول با کیفیت است. بدون یک پشتیبانی خوب یک قرارداد طراحی وب چیزی بزرگی کم دارد که شما باید به آن به اندازه طراحی سایت اهمیت بدهید.
کار ما با طراحی سایت کامل نمی شود مگر آنکه از سئو SEO بهره لازم را ببریم. امروزه بیشتر خرید ها از طریق موتورهای جستجویی مانند گوگل آغاز می شوند. یعنی حدود 80 در صد افراد کالای مورد نظر خود را ابتدا در موتورهای جستجوی اینترنتی جستجو می کنند. و پس از تحقیق و مقایسه در اینترنت است که خرید انجام می گیرد.
سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو این امکان را برای سایت شما فراهم می کند که با کلمات کلیدی مرتبط با عبارات جستجوی کاربران اینترنت، در نتایج جستجو نمایش داده شود. سئو یک روش بازاریابی ارزان و تقریبا رایگان است که عمدتا با طراحی سایت با توجه به اصول سئو و ساخت بک لینک ها باعث افزایش رتبه وب سایت در گوگل می شود. بهبود رتبه وب سایت در گوگل و رتبه بندی الکسا به شما در بازاریابی و افزایش تعداد بازدید وب سایت کمک می کند. سئو راهی متفاوت از تبلیغات گوگل (گوگل ادز یا Google AdWords) و تبلیغات کلیکی می باشد. سئو یک رتبه بندی طبیعی است که یک وب سایت بدست می آورد و با کمی نگهداری این رتبه در دراز مدت پایدار خواهد ماند. اما تبلیغات از این جهت متفاوت هستند که تا زمانی که برای تبلیغ پول پرداخت می کنید برای کاربر نمایش داده می شوند و این کار برای استراتژی بلند مدت دیجیتال مارکتینگ شما راهی پر هزینه خواهد بود. اما شاید بتوان برای مدتی کوتاه تا زمانی که سئوی وب سایت بازده بدهد از این تبلیغات آنلاین استفاده کرد. راهی که برخی از استارتاپ ها برای حضور در صفحه اول گوگل استفاده می کنند. چه سئو و چه تبلیغات گوگل هر دو نیاز به آنالیز وب سایت دارند، البته تبلیغات بیشتر. کارشناسان سئو و مشاوران سئو همیشه در حال بررسی الگوریتم های موتورهای جستجو می باشند تا بتوانند در مقابل آن ها راه های بهینه سازی بهتری برای وب سایت شما بیابند. لازم به ذکر است که سئو نیز دارای روش های ممنوعه و سیاه است، مثلا خرید بک لینک و یا خرید دامنه قدیمی برای بک لینک، که گوگل در صورت کشف این روش های ممنوعه وب سایت استفاده کننده را تعدیل رتبه و یا وارد لیست سیاه می کند.
امروز جوملا و وردپرس به عنوان پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا یا CMS طراحی وب سایت و سئو را بسیار آسان و بهینه کرده اند. این سیستم ها به صاحبان وب سایت پنلی را ارائه می دهد که از طریق آن می توان محتویات وب سایت و طراحی آن را تغییر داد. اینجاست که ما با واژه دیگری به نام بازاریابی محتوا یا Content Marketing بر می خوریم. محتوا هر آن چیزی است که در وب سایت شما قرار دارد. می تواند متن، عکس یا فیلم و غیره باشد. بدون محتوا وب سایت شما چیزی برای ارائه به یک کاربر و یا مشتری بالقوه ندارد. برای همین است که می گویند محتوا پادشاه است. با محتوای خوب است که کاربر به وب سایت شما می آید، آن را می خواند و در آخر تبادل و یا خرید را انجام می دهد. با این محتوای با کیفیت است که رتبه وب سایت و سئو بهبود پیدا می کند و همه این ها اول به سود کاربران به سود کسب و کار وب سایت خواهد بود. شما با محتوای با کیفیت می توانید کاربرانی را به طور مداوم به وب سایت خود بیاورید، این نه تنها برای رتبه وب سایت شما مفید است بلکه باعث شناخته شدن شما در صنعت مربوطه خود می شوید. دیگر برای کسب اطلاعات درباره اخبار، جزئیات یک کالا و خدمات سایت شما به عنوان مرجعی است که مردم برای کسب اطلاعات به آن مراجعه می کنند.
خوشبختانه شرکت های طراحی وب سایت زیادی در کشور وجود دارد. این نشان دهنده رشد بازاریابی دیجیتال است و رونق کسب و کار در این زمینه است. پیشنهاد ما انتخاب یک شرکت طراحی سایت معتبر و رسمی است. یک شرکت طراحی وب سایت و سئوی حرفه ایی و با تجربه نکاتی در این کار می داند و در طراحی سایت شما رعایت می کند که تنها در طول زمان می توان به کیفیت آن پی برد. به روز رسانی نسخ نرم افزاری وب سایت و افزونه های وب سایت در طول زمان و رفع خطاها مسائلی است که هر وب سایت در طول زمان به آن بر خواهد خورد. یک شرکت معتبر طراحی وب سایت علاوه بر طراحی حرفه ایی توانایی این به روز رسانی و پشتیبانی را دارد. و سال ها در این زمینه در کنار شما کار خواهد کرد، پس سابقه کار بلند مدت نیز در انتخاب یک شرکت طراح سایت اهمیت بالایی دارد.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین