طراحی سایت رشت، پروش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی




یکی دیگر از دغدغه های صاحبان فروشگاه اینترنتی، رساندن محصول به دست مشتری است. در این مطلب سعی کرده ایم تمام روش های ارسال کالا را برای شما بیان کنیم.

انواع روش های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب ارزان ترین و سریعترین روش ارسال کالا است. همچنین از آنجایی که هر مشتری سلیقه و خواسته خود را دارد، برای انتخاب روش ارسال کالا، باید خواسته همه افراد را در نظر بگیرید. هدف شما باید سهولت خرید برای مشتری باشد. سعی کنید، به جای استفاده از یک روش ارسال کالا، چند روش را قرار دهید، تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. در ادامه انواع روش ارسال کالا را برای شما بیان کرده ایم.
 

1) ارسال کالا توسط پست با پرداخت درب منزل

از آنجایی که کلاهبرداران در فضای مجازی، از اعتماد مشتری ها سو استفاده کرده اند، بسیاری از مردم به پرداخت آنلاین هزینه سفارشات اعتماد ندارند و فروشگاهی را انتخاب میکنند، که پرداخت درب منزل نیز داشته باشد. از این رو، برای جذب این دسته از مشتریان، میتوانید طی بستن قراردادی با شرکت پست، این امکان را برای آنها فراهم کنید. نحوه قرار داد با پست برای فروشگاه های اینترنتی یک ساله خواهد بود و دوبار در هفته، پول از طریق پست به حساب مدیر فروشگاه واریز میشود. با این سیستم شما کالا را به مامور پست تحویل داده و پس از آنکه به دست مشتری رسید، هزینه توسط مامور پست دریافت میشود و در نهایت به حساب فرستنده واریز میشود. پست با خدماتی مانند پست پیشتاز، پست سفارشی و پیک موتوری، کالا به مشتریان فروشگاه اینترنتی میرساند.
 

2) ارسال پستی

این روش یکی از قدیمی ترین روش های ارسال کالا میباشد. ارسال پستی به صورت پیشتاز، عموما برای اشیای قیمتی و یا آسیب پذیر استفاده میشود. در این نوع ارسال، متناسب با وزن کالا هزینه پستی محاسبه میشود. در نحوه ارسال کالا با پست، مشتریان هزینه را قبلا به صورت آنلاین پرداخت کرده اند. مدت زمانی که کالا به دست مشتری میرسد،  در مراکز استان ها ظرف 24 ساعت است و در سایر شهرستان ها، اصولا 3 روز کاری میباشد. برای ارسال کالا به این روش، نیازی به بستن قرارداد با پست نیست.
 

3) ارسال توسط اتوبوس

برخی از کالاها را نمیتوان از طریق پست ارسال کرد و یا مشتری، درخواست ارسال کالا از طریق باربری اتوبوس را دارد. در این روش، کالا به باربری اتوبوس داده میشود. مدت زمانی که طول میکشد تا کالا به دست مشتری برسد، بستگی به فاصله مبدا تا مقصد مورد نظر دارد.

4) پیک موتوری یا باربری

ارسال کالا از این طریق، زمانی مناسب است که، فاصله شخص فرستنده و گیرنده کم باشد. متناسب با نوع کالا می توان پیک موتوری و یا شرکت های باربری درون شهری را انتخاب کرد. شما میتوانید به جای مراجعه به پیک موتوری برای ارسال کالا، خودتان یک پیک موتوری استخدام کنید و از این طریق محصولات را ارسال کنید. 
 

5) ارسال با حمل و نقل هوایی

اگر هیچ کدام از روش های گفته شده مناسب شما نبود و همچنین زمان دریافت محصول برای مشتری اهمیت زیادی داشت، می توانید از طریق سیستم حمل و نقل هوایی کمک بگیرید. لازم به ذکر است که در این روش، گیرنده باید در فرودگاه حضور داشته باشد. همچنین هزینه این نوع ارسال، به وزن بسته ارسالی بستگی دارد.
 

6) پست تلفنی 193

پس از تماس با این شماره، ماموران پست به محل فرستنده مراجعه کرده و حدودا پس از 90 دقیقه کالا را به دست مشتری می رسانند. این سیستم از 8صبح تا 8 شب فعالیت دارد. این روش مناسب ارسال کالا به مشتریان در شهر شخص فرستنده است.
 

7)سرویس دهندگان ارسال کالا

هر کدام از سرویس دهندگانی که در ادامه بیان می کنیم، متناسب با وزن، جنس، نوع کالا، مسافت و … هزینه ارسال را مشخص میکنند.
یار باکس: برای ارسال کالا از شهری به شهر دیگر
الوپیک: ارسال سریع و درون شهری
اسنپ باکس : مانند الوپیک، برای ارسال های سریع و درون شهری میباشد.
تیپاکس : دارای ارسال های درون شهری، برون شهری و بین المللی

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین