طراحی سایت رشت؛جذب مشتری با معرفی نمونه کار




برای معرفی هر کسب و کاری تبلیغات یکی از مهم ترین گزینه ها است. اما در این مطلب می خواهیم یک شیوه تبلیغاتی متفاوت، اما با نتیجه بهتر را به شما آموزش دهیم. بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند تبلیغات بهترین و تنها راه جذب مشتری است، باید بگوییم جذب مشتری با ارائه نمونه کار حرفه ای، یکی از بهترین روش های معرفی کسب و کار است. در ادامه به شما یاد داده ایم که چطور با معرفی نمونه کار، مشتری جذب کنیم؟ 

چرا باید به مشتریان نمونه کار ارائه کنیم؟

همانطور که گفته شد، ارائه نمونه کار به مشتری یک راه کم هزینه و تاثیر گذار برای تبلیغات است. با این کار به جای بیان افتخارات و ویژگی های کسب و کار خود، نمونه کارهای موفق خود را نشان دهید. بنابراین نه تنها با تعریف های زیاد از خود، مشتری را خسته نکرده اید، بلکه تنها با ارائه نمونه کار قوی او را به راحتی جذب کرده اید.
طبق آمار سایت آمازون زمانی که محصول و خدمات خود را به 100 نفر معرفی میکنید در این میان ممکن است فقط 2% یعنی 2  نفر از شما خرید کنند، اما با نشان دادن نمونه کار خوب به آنها می توانید این رقم را تا 5 برابر بیشتر، یعنی 10 نفر افزایش دهید. با ارائه نمونه کار به مشتریان، در وهله اول اعتماد آنها را بیشتر جلب خواهید کرد و اعتبار برند شما افزایش می یابد. از طرفی شرکت  و فروشگاه های زیادی مانند شما در همین زمینه فعالیت دارند و به قول معروف هیچ کسی نمی گوید ماست من ترش است!! همه خود را بهترین شرکت و با بهترین امکانات معرفی خواهند کرد. اما فراموش نکنید که مشتریان از آنچه فکر می کنید باهوش تر هستند و تجربه خرید های قبلی به آنها یاد داده که فقط به گفته ها اکتفا نکنند. آنها به کسی اعتماد خواهند کرد که حداقل چند نمونه کار واقعی و عالی از او دیده باشند.

چه کسب و کارهایی باید نمونه کار ارائه دهند؟

شما با ارائه نمونه کار توانایی و مهارت خود را اثبات می کنید. اینکه در چه زمینه ای فعالیت دارید فرقی ندارد. اگر صاحب کسب و کاری کوچک حتی در منزل و یا صاحب شرکتی مطرح و بزرگ هستید، به هرحال ارائه نمونه کار برای شما ضروری است. نمونه کار دقیقا نشان دهنده سابقه کار شغل شما است. برای مثال اگر صاحب یک کسب و کار خانگی هستید، حتما دیده اید که مشتری از شما چند نمونه کار میخواهند. در واقع با این کار مشتری به ارزش و کیفیت کار شما پی می برد. ارائه نمونه کار ضمن جلب اعتماد مشتری سبب میشود آنها با سبک و سلیقه کار شما نیز آشنا شوند. 
ارائه نمونه کار برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم  از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا اصولا مردم دیرتر به کسب و کارهای مجازی اعتماد خواهند کرد. زمانی که به آنها چندین نمونه کار نشان دهید، بهتر محصول را ارزیابی می کنند و در نتیجه در خرید خود مصمم تر خواهند شد. صفحه نمونه کار کسب و کار های اینترنتی از مهم ترین و پربازدیدترین صفحات وب سایت است. این صفحات باید با نظم و ترتیب خاصی طراحی شده باشند و قسمتی برای ثبت سفارش مشتری (call to action) وجود داشته باشد، تا مشتری در صورت تمایل بدون اتلاف وقت سفارش خود را ثبت کند. 
 

نکات مهم در ارائه نمونه کار برای جذب مشتری

همانطور که گفتیم نمونه کار برای مشتریان اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید طبق اصول خاصی اقدام به ارائه نمونه کار کنید.
 

1. نمایش نظرات مشتریان در مورد نمونه کارتان

برای اینکه تاثیر بیشتری روی مشتریان خود بگذارید باید نظرات مشتری های قبلی را به آنها نشان دهید. از مشتریان خود بخواهید نظرشان را در مورد محصول و یا خدمات شما بنویسند. با این کار مشتریان دیگر نیز با مطالعه رضایت افراد دیگر به خرید کردن از شما ترغیب خواهند شد. نمایش رضایت مشتری میتواند به صورت متنی، صوتی و یا حتی ویدیویی باشد.
 

2. نحوه ارائه خدمات و روند تولید محصول را نیز ذکر کنید

نمایش تصویر نمونه کار از بسیار اهمیت دارد.  اما از نحوه انجام خدمات و یا تولید محصول نیز اطلاعاتی به مشتری بدهید. برای مثال اگر در زمینه پخت کیک فعالیت دارید، ضمن ارائه عکس اطلاعاتی را در چند خط کوتاه و مختصر بنویسید. این اطلاعات میتواند شامل نوع مواد به کار برده شده، قیمت و یا کاربرد محصول باشد. همچنین میتوانید تصاویر کیک هایی که درست کردید را قبل از ارسال بگیرید و در گالری نمونه کارهای خود قرار دهید.

3. در صورت نداشتن نمونه کار، چند مورد تهیه کنید

کسب و کار های نوپا اصولا نمونه کاری برای ارائه ندارند. همین مسئله سبب میشود در ابتدا در جذب اعتماد مشتری دچار مشکل شوند. اگر شما نیز تازه کارتان را شروع کرده اید، چند نمونه کار تستی برای معرفی آماده کنید. اگر شرایط آماده کردن نمونه کار ندارید، ایده ها و طرح های خود را بیان کنید.
 

4. بهترین نمونه کارتان را ارائه دهید

لازم نیست تمام نمونه کارهای خود را نشان دهید، بلکه بهترین آنها را گلچین کنید. مشتری فرصت ندارد تک تک نمونه کارهای شما را بررسی کند. به همین دلیل بهترین نمونه کار خود را ارائه دهید که در اولین نگاه مشتری را جذب خود کند. همچنین بهتر است بهترین نمونه ها را در ابتدا نشان دهید، زیرا مشتری وقت بیشتری برای بررسی اولین نمونه کارها میکند. یکی دیگر از نکات مهم تنوع نمونه کارهایتان است. اگر محصولی را تولید یا ارائه می دهید، انواع آن را به مشتری نشان دهید.

با چه روش‌هایی نمونه کارهای خود را به مشتری معرفی کنم؟

مشتریان برای انتخاب بهترین محصول یا خدمات وقت زیادی را صرف بررسی نمونه کار ها میکنند. بنابراین باید نمونه کار های شما در به راحتی در دسترس مشتری باشد. از طرفی اگر در ارائه نمونه کار به مشتری کمی دیر اقدام کنید، احتمال اینکه مشتری از رقیب شما خرید کند زیاد است؛ چرا که مشتریان تنها یک شرکت و یا کسب و کار را بررسی نمی کنند، بلکه با بررسی چندین نمونه کار تصمیم به خرید می گیرند. به همین دلیل آشنایی با شیوه ارائه نمونه کار بسیار اهمیت دارد.
 

1. تهیه بروشور و کاتالوگ برای نمونه کار

قبل از اینکه استفاده از اینترنت فراگیر شود، عموم تبلیغات با استفاده از بروشور و کاتالوگ های چاپی بود. اما با گسترش اینترنت این شیوه تبلیغاتی به مرور کمرنگ تر شده است. یکی از معایب این شیوه تبلیغ، محدود بودن آن است. شما دسترسی به همه مردم در شهر های مختلف ندارید و با چاپ بروشور تنها قسمت محدودی از مردم را با شغل خود آشنا خواهید کرد؛ تازه اگر همان دسته از مردم نیز تبلیغ شما را مطالعه کنند و آن را دورنیندازند!! بنابراین در این روش احتمال عدم موفقیت و از بین رفتن سرمایه شما وجود دارد. تبلیغات به کمک بروشور عموما در نمایشگاه ها بیشتر کاربرد دارد.
برای مثال اگر صاحب یک مغازه فروش تجهیزات پزشکی هستید، با تهیه بروشور و ارائه نمونه کارهای خود میتوانید تبلیغ کنید، اما هزینه ها و بازدهی آن را نیز در نظر بگیرید.
 

2. ارسال نمونه کار برای مشتری

یکی دیگر از روش های معرفی کار خود، ارسال نمونه کار برای مشتری است. برای مثال اگر صاحب یک تولیدی لباس هستید با ارسال یک نمونه از کار خود می توانید مشتری را از کیفیت و کار خود مطمئن کنید. این روش ارائه نمونه کار برای کارهای تولیدی مناسب است و سایر کسب و کار های خدماتی و … نمی توانند از این روش استفاده کنند. از طرفی هزینه و زمان رسیدن محصول به مشتری نیز زیاد خواهد بود. ارائه نمونه کار به این روش محدودیت نیز دارد. برای مثال شما فقط می توانید به تعداد محدودی مشتری نمونه کار ارسال کنید و این شیوه برای کسب و کار های بزرگ و عمده فروش مناسبتر است تا کسب و کار های کوچک. مانند برای مثال یک عطر فروشی که یک نمونه از کار خود را در پیاده رو ها به مردم ارائه میکنند،  با این کار حس و لذت استفاده از آن محصول را در کاربران خود بصورت واقعی ایجاد میکنند.

3. نمایش نمونه کار در فضای اینترنت

نمایش نمونه کار در اینترنت از سایر روش های گفته شده راحتتر و سریعتر است. زمانی که نمونه کار خود را در این فضا به اشتراک میگذارید، افراد بیشتری می توانند آنها را ببینند و از این لحاظ هیچ محدودیتی ندارید. حتی افرادی در دورترین فاصله از شما نیز، می توانند نمونه کار شما را ببینند و با کسب و کارتان آشنا شوند. این روش هزینه کمتری نسبت به دو روش گفته شده دارد. در ادامه به روش های مختلف ارائه نمونه کار در فضای اینترنت اشاره کرده ایم

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین