اهداف راه اندازی سایت






قبل از بهبود بخشیدن به سایت، چه از نظر تجربه کاربری و چه در زمینه سئو، لازم است اول از خود بپرسید که چه هدفی از راه اندازی یک سایت دارید؟ وب سایت شما چه ویژگی دارد که مخاطبان بخواهند آن را دنبال کنند یا مطالبش را به اشتراک بگذارند یا از شما خرید کنند؟ شما باید بتوانید به این سؤالات یک پاسخ صریح و روشن بدهید.
در این مقاله قصد داریم به اهمیت این پرسش‌ها و پاسخ ها و اهداف راه اندازی سایت بپردازیم.


چه هدفی از راه اندازی یک سایت دارید؟

شما باید برای داشتن وب سایت یک هدف انتخاب کنید. این هدف، هدفی همسو با کسب و کار و شرکت شماست.
همچنین هر کسی که وب سایت راه اندازی می‌کند یک سری انتظارات از بازدیدکنندگان خود دارد و خب قطعاً شما هم از این قاعده مستثنا نیستید و متناسب با محتوای سایت خود از مخاطبانتان یکسری انتظارات دارید. این انتظارات می‌تواند خرید از فروشگاه اینترنتی شما باشد و یا حتی خواندن مطالب سایت.
 بنابراین مشخص کردن اهداف سایت خیلی ضروری است. پیش از اینکه بخواهید تغییراتی در سایت به وجود آورید باید این اهداف را مشخص کنید. سعی کنید به دقت و با صرف وقت این موضوع را بررسی کنید. شما باید بدانید که می‌خواهید چه چیزهایی به دست آورید. این کار شاید در ابتدا کمی برایتان سخت باشد اما از اهمیتش غافل نشوید.
سایت‌های زیادی وجود دارد که اهداف مشخصی ندارند و این باعث سکون آنها شده و هیچ رشدی ندارند و نمی‌توانند سایت و محصولاتشان را مطرح کنند.

چگونه برای سایت خود هدف مشخص کنید؟

این کار مستلزم صرف زمان و بررسی زیادی است که بسیار هم ارزش دارد.
هر سایت یک پیام به کاربر می‌دهد که آن پیام همان اهداف راه اندازی سایت است. هر زمان این پیام به طور واضح برای شما آشکار شد،‌ در آن زمان می‌توانید سایت خود را ارتقا دهید و با کاربران در تعامل باشید.
برای اینکه بتوانید این پیام را آشکار کنید پاسخ دادن به سؤالات زیر به شما کمک می‌کند.
چیزی که باعث می‌شود تا محصول یا خدمات شما منحصر به فرد به نظر برسد چیست؟
کارایی محصول و خدمات شما برای کاربران چیست؟
چطور این محصولات یا خدمات باعث ارتقای سطح زندگی افراد می‌شوند؟
چه دلیلی وجود دارد که کاربران محصولات یا خدمات شما را به رقبای شما ترجیح دهند؟
دلیل اینکه این محصولات و خدمات را ارائه می‌دهید چیست؟ آیا دلیلی به غیر از درآمد زایی دارید؟

اهداف سایت را برای کاربران مشخص کنید.

بعد از این که اهداف راه اندازی سایت برای خودتان روشن و واضح شد می‌توانید به فکر ارتقای سایت خود باشید و تمرکز خود را بر روی صفحهٔ اصلی و صفحهٔ فرود بگذارید. چرا که اولین صفحاتی که کاربران با آن رو به رو خواهند شد این صفحات هستند. تنها به مدت چند ثانیه برای تأثیر گذاشتن روی بازدیدکنندگان زمان دارید. و اگر اولین صفحات سایت تأثیر گذار نباشد بازدیدکنندگان از سایت خواهند رفت. پس شما باید سعی کنید در اولین برخورد خیلی مختصر و مفید اهدافی که سایت دنبال می‌کند را به آنها نشان دهید.
برای اینکه بتوانید از پس این کار بر بیاید چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم:

از تصاویر چشمگیر و مرتبط استفاده کنید.

یکی از راه‌های انتقال پیام به بازدیدکنندگان استفاده از تصاویر مرتبط و چشمگیر است. سعی کنید در این کار وسواس به خرج دهید و عکسی که بیشتر به هدف شما نزدیک است را انتخاب کنید. چرا که عکس‌ها بر ذهن مخاطب بسیار تأثیر گذارند. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی قهوه دارید، از تصاویری جذاب و متناسب با سایت از قهوه استفاده کنید. یا اگر سایتتان فقط در زمینهٔ دادن اطلاعات فعال است می‌توانید بر اساس اطلاعاتی که ارائه می‌کنید تصاویر مرتبط و زیبا نیز انتخاب کنید.

از عنوان‌های قابل فهم و کوتاه استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های انتقال پیام به بازدیدکننده،‌ استفاده از عنوان‌های قابل فهم و کوتاه است. این روش باعث می‌شود وقتی کاربر برای اولین بار وارد صفحه می‌شود با خواندن تیترها موضوع و هدف کار شما را متوجه شود. همچنین می‌توانید زیر این عنوان‌ها توضیحاتی کوتاه یکی دو خطی بیاورید تا مخاطب بیشتر و واضح‌تر موضوع را درک کند. در صورت امکان از عنوان‌هایی استفاده کنید که مخاطب را به انجام کار خاصی دعوت می‌کند. مثلاً به عنوان همین بخش نگاه کنید “از عنوان‌های قابل فهم و کوتاه استفاده کنید. “

در معرفی خود یک محتوای جذاب بنویسید.

یکی از الزامات موجود، داشتن صفحهٔ اصلی و صفحهٔ فرود با محتوایی جذاب است. در این محتوا شما باید به طور کامل اهداف خود را شرح دهید. زمینهٔ فعالیت‌های کاری خود را مشخص کنید و در بارهٔ خدمات و محصولات برای بازدیدکنندگان توضیح دهید. در ضمن لازم به ذکر است که این متون نباید طولانی باشد تا حوصلهٔ مخاطب را سر ببرد.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین