وب سایت یا اپلیکیشن





در اپلیکیشن خبری از مشتری اولیه نخواهد بود مگر آنکه خودتان با دست خودتان مشتری را پیدا کنید و به سمت کسب و کارتان هدایت کنید . شاید اپلیکیشن روند پیشرفت کسب و کار شما را توسعه دهد اما برای برای شروع ، اصلا کاندیدای مناسبی نیست و تقریبا در 70 درصد اوقات وبسایت کاپ قهرمانی در این عرصه را به خود اختصاص میدهد 

قدم اول وب سایت فروشگاهی
در حال حاضر روند پیشرفت تکنولوژی به گونه ای بوده است که نقطه ورود یک بیزینس به دنیای دیجیتال حرفه‌ای، از طریق وب سایت باشد. درست است که بسیاری از فروشنده ها از طریق سوشال مدیا کار فروش را انجام می‌دهند ولی برای شروع فرایند فروش آنلاین به صورت اتوماسیون شده، نیاز به یک وب سایت دارند.
وب سایت فروشگاهی، درگاهی مناسب برای جستجوی کاربر بین کالاها، نظرات و تغییر لیست خریدش است. همچنین امکان اضافه کردن درگاه پرداخت ، انتخاب روش های ارسال و حتی سفارشی کردن کالای مورد نظر از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی است.
پس، موافقت کنیم که بدون یک وب سایت فروشگاهی که حداقل برخی از خدمات را ارائه کند، به داشتن اپلیکیشن فروشگاهی فکر نکنیم!
تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که ۸۷٪ از مردم این ادعا را دارند که نسبت به برند خاصی وفادار هستند بدون این اپلیکیشن آن‌ها را روی گوشی خود نصب کنند.

ساخت اپلیکیشن فروشگاه
اپ عملا به عنوان پلتفرمی برای درگیر کردن مخاطب وفادار یک کسب و کار با محصولاتش در نظر گرفته میشود. دقت کنید، مخاطب وفادار!
اگاهی مناسب، اطلاع رسانی خوب از یک سرویس و جذب اولیه مشتری از راه‌های دیگر ( بازاریابی، وبسایت مناسب، تبلیغات) قدم های اولیه و مهمی هستند که برای ترغیب مشتری به نصب اپلیکیشن باید برداشته شوند.
اجبار کاربر به نصب اپلیکیشن برای نهایی کردن خرید یا مشاهده سبد خریدش معمولا موجب کلافگی کاربران میشود و شاید یک فرایند خرید انجام شود ولی احتمال بازگشت کاربر به اپلیکیشن برای خرید بعدی کم می شود.
کاربران امروزی که دسترسی به هزاران پلتفرم خرید و گزینه برای دریافت سرویس دارد، بازخورد مناسبی به محدود شدن نشان نخواهد داد.
امار های گوگل نشان داده اند که از بین ۸۷٪ کاربرانی که اپلیکیشن برند محبوبشان را دانلود نکرده اند، ۲۵٪ اصلا اطلاعی  از وجود اپلیکیشن نداشتند و حدود ۴۶٪ هیچ قصدی برای دانلود اپ ندارند چرا که وبسایت مجموعه تمام نیازهایشان را پاسخ می‌دهد و قصد گرفتن فضای مفید در storage گوشی خود را نداشتند.
به طور کلی، استفاده از اپلیکیشن برای ایجاد و حفظ ارتباط مستقیم با کاربر، برای فروشگاه های اینترنتی انتخاب بسیار مناسبی است. آمار ها نشان می‌دهند که نوتیفیکیشن هایی که فروشگاه های اینترنتی به صورت سفارشی برای کاربرانشان می‌فرستند معمولا منجر به خرید می‌شود و همچنین امکان دسترسی به سابقه خرید به صورت آفلاین که از طریق اپلیکیشن ممکن می‌شود به کاربران برای مدیریت هزینه هایشان کمک بسیاری می‌کند.

موفقیت بالاتر در فروشگاه اینترنتی = اپلیکیشن + وب سایت 
کاربران امروزی، دسترسی گسترده‌ای به اطلاعات دارند. داده ها نشان می‌دهند که کاربران از اپلیکیشن یک فروشگاه انلاین به سایت آن فروشگاه می‌روند تا با نمای کلی‌تر بیزینس آشنا شوند. پیشنهاد ها را در فضایی دیگر ببینند و همزمان محصول یا کالای مد نظرشان را در سایت های دیگر هم جستجو کنند.
عموما وبسایت‌های فروشگاهی که قابلیت تطبیق پذیری با گوشی موبایل دارند و تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهند، می‌توانند تمام نیاز های کاربر را در موارد، آگاهی بخشی نسبت به کالا، ارتباط برقرار کردن با آن کالا یا سایر کاربران و در نهایت یک خرید موفق، برآورده کنند. تمام این نیاز ها بدون اجبار کاربر به استفاده از اپلیکیشن اختصاصی آن فروشگاه انجام می‌شود.
 
نکته مهم در پیاده‌سازی فروشگاه اینترنتی
فروشگاه آنلاینی که هم سایت دارد و هم اپلیکیشن، خطر ایجاد دو گانگی برای کاربران را دارد. در این حالت کسب و کار، فروشگاه یا برند مورد نظر باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر در سایت فروشگاه اینترنتی به خوبی و راحتی تجربه او در اپلیکیشن باشد. ( حتی این تجربه باید کمی بهتر یا متفاوت تر باشد.) نکته این جاست که اپلیکیشن و سایت یک فروشگاه آنلاین نباید جدا از یکدیگر باشند و کاربر باید بتواند به سادگی بین سایت و اپلیکشن در رفت و آمد باشد.
طراحی اپلیکیشن و یا سایت یک کسب و کار سنتی فرایندی است که باید با استراتژی و برنامه ریزی مناسب انجام شود. خود فرایند توسعه، باید با علم و تخصص کامل به صورتی انجام شود که از نظر فنی ، تکنیکی و طراحی، وب سایت یا اپلیکیشن تجربه کاربری خوبی را منتقل کنند. ولی این کافی نیست!
یکی از گام ها در آنلاین کردن کسب و کار، ایجاد یک استراتژی زمان بندی است. همان طور که در متن اشاره کردیم بهتر است کاربران ابتدا از طریق وبسایت مجموعه جذب شوند و سپس ترغیب به دانلود اپلیکیشن شوند.
ممکن است گاهی با توجه به بازار هدف فروشگاه اینترنتی، محصولات یا نحوه فروش، نیازی به طراحی اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی نباشد که در این صورت فرایند طراحی اپلیکیشن توسط شرکت نرم افزاری، تنها سربار هزینه خواهد بود.


تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین