رایج ترین اشتباهات در تولید محتوای ویدیویی





تولید محتوای ویدیویی برای رسانه‌های اجتماعی

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که با اینکه همه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، چرا حساب کاربری من ترافیک زیادی ندارد؟ شکی در این نیست که بازاریابی ویدیویی بهترین ابزاری است که هرکس با استفاده از آن می‌تواند خود را به مشتریان بشناساند، برند خود را بسازد و در معرض دید مشتریان باشد. پیش بینی شده است که تا سال 2021، میزان نفوذ ویدیوهای دیجیتال در آمریکا به 83.3 درصد برسد و 232 کاربر آنلاین تنها از آمریکا تماشا کننده ویدیو باشند. افراد و بیزینس‌هایی که از این ابزار به خوبی استفاده کرده‌اند به یک حضور بین المللی رسیده‌اند، صرفنظر از اینکه منطقه یا پلتفرمی که از آنجا ویدیوها تماشا شده‌اند کجا است. مسلم است که امروزه در دنیای دیجیتال، ابزار بازاریابی ویدیو می‌تواند بسیار مفید و مرتبط باشد اما زیاده روی در استفاده از این ابزار می‌تواند به شدت بر شهرت شما در بازار صدمه بزند و در نتیجه یک استراتژی بازاریابی غیرمؤثر برای بیزینس شما باشد. در این مقاله قصد داریم بزرگترین اشتباهاتی که بازاریابان دیجیتال در استفاده از محتوای ویدیویی مرتکب می‌شوند را ذکر کنیم.


محتوای ویدیویی را زیاده از حد تولید نکنید

اولین اشتباهی که باید از آن دوری کنید این است که بیش از حد محتوا منتشر نکنید. یک تصور غلط که در بین بازاریابان وجود دارد این است که اگر می‌خواهید عملکرد خوبی مثلاً در فیسبوک داشته باشید باید ده بار در روز محتوا پست کنید. هرچه بیشتر پست بگذارید، مردم بیشتر شما را می‌بینند. اما این ایده درست نیست. این استراتژی ممکن است برای برخی پلتفرم‌های اجتماعی مانند توییتر جواب دهد اما در اکثر سایتهای اجتماعی اگر شما بیش از حد پست منتشر کنید، به ضرر شما خواهد بود. نکته این است که شما تعداد مشخصی دنبال کننده دارید و اگر بیش از حد محتوا پست کنید، فالوئرهای خود را خسته می‌کنید و آنها کم کم شما را نادیده می‌گیرند. توصیه می‌شود که هر روز یک پست منتشر کنید. بدین طریق در ذهن دنبال کننده‌های شما یک استاندارد زمانی شکل می‌گیرد و شما می‌توانید با محتوایی که برای مخاطبان خود منتشر می‌کنید، بیشترین ترافیک را به سمت خود جذب کنید.


ویدیوهایی بسازید که محتوای باکیفیت داشته باشند

 دومین اشتباه بزرگی که باید از آن دوری کنید، پست کردن محتوای متوسط است. حال که تنها روزی یک بار پست منتشر می‌کنید، باید محتوای تولیدی شما بسیار جذاب و منحصر به فرد باشد. به عبارت ساده‌تر، اگر مردم محتوای تولید شده توسط شما را دوست نداشته باشند، به احتمال زیاد مشارکت نمی‌کنند و نظر نمی‌دهند. اگر شما محتوایی تولید کنید که نمی‌خواهید با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا فکر نمی‌کنید که در اینترنت وایرال شود، پس این ویدیو محتوای عالی ندارد. اگر مطمئن نیستید که محتوای عالی چه محتوایی است، می‌توانید از برخی ابزارهای آنلاین استفاده کنید. شما کلمات کلیدی محتوایی که می‌خواهید تولید کنید را به این ابزارها می‌دهید و آنها به شما نشان می‌دهند که در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت چه چیزی در مورد این کلمات محبوب است. همیشه یکی از بهترین کارها این است که محتوایی تولید کنید که در راستای گرایشات جدید و به روز است.

محتوای ویدیویی را در جایی منتشرکنید که اهمیت دارد

سومین کار اشتباهی که بازاریابان انجام می دهند این است که محتوا را از طریق کانال‌های درست منتشر نمی‌کنند. به عنوان مثال یک سایت خبری را در نظر بگیرید. برای یک سایت خبری، بهتر این است که به جای کانال یوتیوب، محتوای خود را از طریق توییتر منتشر کند و این کانال را به عنوان کانال اصلی خود در نظر بگیرد. بهتر است که درک کامل از گستره پلتفرم‌هایی که انتخاب می‌کنید داشته باشید. به عنوان مثال در مورد همان سایت خبری، انتشار محتوا از طریق فیسبوک ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد. بنابراین پلتفرم‌هایی مانند لینکدین ، اینستاگرام و یوتیوب همگی رسانه‌های اجتماعی هستند که باید به آنها توجه کنید، حتی بیشتر از پخش زنده تلویزیونی. این پلتفرم‌ها اگر به خوبی استفاده شوند، می‌توانند ده برابر مشارکت بیشتری را نسبت به هر فضای عمومی دیگری جذب کنند. اما نکته کلیدی این است که محتوا را بر اساس ماهیت خاص آن پلتفرم تولید کنیم.
    

ساعت اول انتشار محتوا از همه مهمتر است

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در مورد محتوای ویدیویی انجام می‌دهند این است که مشارکت دنبال کننده‌ها را در اولین ساعت پس از انتشار پست درخواست نمی‌کنند. در مبحث سئو، این موضوع متفاوت است و ممکن است پس از یک سال یا شش ماه پس از انتشار پست مشارکت دریافت کنید. اما در مورد ویدیو، موضوع کاملاً متفاوت است. ویدیوی شما باید در اولین ساعت پس از انتشار بازخورد خوبی بگیرد. بنابراین در طول این یک ساعت، بیشتر فعالیت تبلیغی خود را انجام دهید. اکثر الگوریتم‌های آنلاین اینگونه کار می‌کنند که هر ویدیویی که در ساعت اول بازخورد خوبی بگیرد می‌تواند در اینترنت محبوب یا به اصطلاح وایرال شود. بنابراین اگر لیست ایمیل مخاطبان خود را دارید، ویدیوی خود را با استفاده از ایمیل تبلیغ کنید. بدین طریق می‌توانید مشارکت بیشتری را جذب کنید. از هر روشی که می‌توانید استفاده کنید تا ویدیوی خود را در ساعت اولیه انتشار در معرض دید مخاطب قرار دهید.


بر اساس جستجوهای مخاطبان محتوا تولید کنید

برای این کار باید به بخش نظرات و جستجوهای مخاطبان مراجعه کنید. یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای کسی است که به خوبی می‌داند مخاطبان از او چه می‌خواهند و بیشتر از همه به دنبال چه چیزی هستند. به این طریق می‌توانید یک رویکرد پاسخگوتر نسبت به محتوای خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما باید محتوایی تولیدکنید که در راستای تقاضای مخاطبان باشد. اگر نظرات و جستجوهایی دارید که در رابطه با محتوایی هستند که قبلاً پست کرده‌اید، یک ویدیوی جدید تولیدکنید و در آن در مورد جستجوها و پاسخ‌های مخاطبان صحبت کنید. به این طریق محتوای شما مرتبط باقی می‌ماند و به مشارکت مخاطب نیز کمک می‌کند.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین