طراحی سایت؛چرا باید سایت را سئو کنیم؟




سئو چیست؟ 

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوی طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

تاریخچه سئو چیست؟

شاید بتوان تاریخچه سئو را به ۲ بخش تقسیم کرد. قبل از سال ۱۹۹۷ و بعد از سال ۱۹۹۷ که گوگل متولد شد.تا قبل از سال ۱۹۹۷ موتورهای جستجوی زیادی فعالیت می‌کردند. مانند: w3catalog, jumpstation, infoseek, Alta vista, excite, yahoo و ده‌ها موتور جستجوی دیگر.تعدادی از این موتورهای جستجو در حال حاضر غیرفعال هستند، تعدادی ادغام یا خریداری شده‌اند و تعدادی دیگر مانند یاهو و یاندکس هنوز فعالیت می‌کنند.

برای موتورهای جستجوی ابتدایی فاکتورهایی نظیر واژه‌های به کار رفته در صفحه، تعداد استفاده از کلمات، نام دامنه و فاکتورهای اینچنینی مهم بود. تمام این فاکتورها مربوط به سئو داخل سایت بودند و بدیهی است که گرداننده سایت می‌تواند این موارد را به نفع خود دستکاری نماید.در سال ۱۹۹۶ سرگی برین و لری پیج موتور جستجوی اولیه خود را که حاصل یک پروژه تحقیقاتی بود بک‌روب Backrub نام‌گذاری کردند. علت این نام‌گذاری این بود که بک‌روب تمرکز زیادی روی تجزیه و تحلیل بک لینک داشت.

در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ پیج و برین دامنه google.com را ثبت کردند و در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ شرکت گوگل ثبت شد.در سال ۲۰۰۰ یاهو با یک تصمیم اشتباه خودکشی کرد و با گوگل همکاری کرد. یاهو به گوگل اجازه داد به جای اینکتومی inktomi داده‌های نتایج جستجوی ارگانیک یاهو را ارائه نماید. در زیر هر جستجوی یاهو نوشته شده بود Powered By Google.

به این ترتیب گوگل معروف شد و از یک موتور جستجوی گمنام به یک غول فناوری تبدیل شد.در سال ۲۰۰۹ سیستم جستجوی آنلاین مایکروسافت به موتور جستجوی بینگ تبدیل شد و دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا متولد شد. سپس بینگ تصمیم گرفت وارد رقابت با گوگل شود.

در سال ۲۰۰۹ میلادی ۷۰ درصد جستجوهای آمریکا در گوگل انجام می‌گرفت. مایکروسافت وارد یک همکاری استراتژیک با یاهو شد. هر چند بینگ موتور جستجوی شماره ۲ شد اما به غیر از آمریکا نتوانست در سایر نقاط دنیا سهم جستجوی زیادی داشته باشد.





اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوی طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوی وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوی طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.





6 دلیل برای سئو کردن سایت


1- در رتبه‌ های بالای گوگل باشید

بدون هیچ حرف و حریفی، گوگل امپراطور دنیای موتورهای جستجو است. تا جایی که اگر حرفی از موتور جستجو زده شود تمام ذهن‌ ها به سمت گوگل خواهد رفت. بر اساس آخرین آمارها حدود ۹۷ درصد از نتایج جستجوهای تمام دنیا از طریق این موتور جستجو به دست می‌ آید. الگوریتم‌ های گوگل برای بهینه سازی سایت در طول این سال‌ ها پیشرفت‌های زیادی کرده است. و شما اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای گوگل باشید باید بر روی سئو سایت خود به طور مداوم و مستمر کار کنید. در ضمن توجه زیادی به تمامی این الگوریتم نیز داشته باشید.


2- مشتریان هدف را جذب کنید

بسته به حوزه فعالیت و کسب و کاری که دارید، با مشتریان زیادی در ارتباط خواهید بود. اما تنها برخی از آن‌ ها به خدمات یا کالاهای شما نیاز خواهند داشت و شما را دنبال می‌ کنند. برای ارتباط گرفتن با این دسته از مشتریان هدف می‌ توانید سئو خود را تقویت کنید و مشتریان هدف بیشتری را جذب کنید.


3- از رقبای خود پیشی بگیرید

در هر کسب و کاری چه به صورت سنتی و چه به صورت الکترونیک، رقبای شما نیز حاضرند. یکی از مزیت‌ های کسب و کار و تجارت آنلاین همین است که می‌ توانید به سادگی و با رعایت برخی از نکات، از رقبای خود سبقت بگیرید و گوی موفقیت را از آن‌ ها بربایید. یکی از اصلی ترین راهکارها برای این کار، استفاده اصولی از سئو و الگوریتم های گوگل است.


4- فروش خود را چند برابر کنید

شمایی که وارد تجارت آنلاین شده‌ اید بدون شک به دنبال کسب سود و درآمد بلند مدت یا کوتاه مدت هستید. هنگامی که سئو سایت خود را تقویت می‌ کنید و در رتبه‌ های بالای گوگل قرار می‌ گیرید بدون شک در معرض دید افراد بیشتری خواهید بود. که ممکن است به کالا یا خدمات شما نیاز داشته باشند. بدین صورت می‌ت وانید فروش بیشتر و بهتری را در اهداف بلند یا کوتاه مدت خود دنبال کنید.


5- هزینه‌ ی کمتر نسبت به تبلیغات

به هرحال سئو هم هزینه‌ هایی برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت. اما سطح این هزینه‌ ها بسیار کمتر از تبلیغات و قیمت‌ های سرسام آور آن است. همچنین بازدهی سئو در بلند مدت بهتر از تبلیغاتی است که در کوتاه مدت سودی به شما می‌ رسانند. تبلیغات میدانی ممکن است بازدهی مناسبی به همراه نداشته باشند. اما شک نکنید که سئو درآمد زیادی برای وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد.


6- با سئو برند سازی کنید

بعد از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کردید، برای سایت خود اسم انتخاب کردید، برای آن لوگو طراحی کردید و… نوبت آن است که خود را به مردم معرفی کنید. تا آن‌ ها از وجود برند شما با خبر شوند و در صورت نیاز به محصولات یا خدمات شما به سایت شما سری بزنند. یکی از بهترین و موثرترین روش‌ ها برای برند سازی در کسب و کار اینترنتی استفاده از سئو است. بدین ترتیب می توانید کسب و کار خود را تنها با سئو اصولی تبدیل به یک برند محبوب کنید.





تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین