طراحی سایت درج رایگان آگهی در اینترنت



آگهی تبلیغاتی

لغت آگهی از گذشته به معنای باخبر بودن و اطلاع داشتن به کار می رفته است. این لغت در واقع به معنی اطلاع و خبر نیز به کار می رود. اما با توجه به کاربرد لغت آگهی در خدمات تبلیغاتی این لغت بیشتر با عنوان تبلیغ نیز شناخته می شود. در واقع امروزه این لغت به معنی رساندن پیغام تبلیغاتی و یا خبر رسانی به شکل های گوناگونی به کار می رود که در ادامه این مطلب به انواع آن ها می پردازیم.

از آگهی جهت اطلاع رسانی استفاده می شود و اغلب صاحبان کسب و کار با کمک انواع گوناگون آگهی تبلیغاتی اقدام به انتشار پیام بازاریابی خود می نمایند. این افراد غالبا با به کارگیری افراد و کانون هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند و از تجربه کافی برخوردار می باشند سعی دارند به بهترین شکل پیغام تبلیغاتی خود را منتشر نمایند تا مخاطبان بیشتری را جذب نمایند. از این رو کانون های تبلیغاتی نیز با به کارگیری انواع روش های تبلیغات و به روزرسانی سیستم های تبلیغاتی خود خواسته سفارش دهندگان را به نحو مطلوب به انجام می رسانند.

کاملا واضح است که تبلیغات خوب و حساب شده می تواند یک کسب و کار را متحول کند و سودآوری آن را با توجه به حجم تبلیغات انجام شده به میزان چشم گیری افزایش دهد. از طرفی تبلیغات بدون فکر و استراتژی و فاقد درک صحیح از بازار رقابتی منجر به شکست خواهد شد و در نهایت نه تنها سودآوری ای در پی نخواهد داشت بلکه باعث شکست کسب و کار نیز می شود.
آگهی چیست؟

در اینکه آگهی ابزاری است جهت آگاه سازی مردم تردیدی نیست. اما نباید به آگهی ها به شکل اخبار و خبر های روزمره نگاه کرد. زیرا اخبار به رویداد های اجتماعی که متاثر از زندگی بشر می باشنذد و در زندگی افراد تاثیرگذار می باشند اشاره دارد. اما آگهی تنها جهت رساندن اطلاعاتی به کار می رود که می تواند برای برخی از افراد مفید واقع شود.

حال نگاهی به واژه آگهی تبلیغاتی می اندازیم. همانطور که بهتر می دانید و به آن اشاره نمودیم آگهی جهت اطلاع رسانی به کار می رود و از آن جا که هدف تبلیغات و پروسه های تبلیغاتی نیز جلب نظر مخاطبان و سوق دادن آن ها به استفاده از خدمات و محصولات تبلیغ کنندگان می باشد. لذا آگهی تبلیغاتی پیامی در راستای تبلیغات می باشد که اطلاعاتی در اختیار مخاطبان و مصرف کنندگان قرار می دهد که آن ها را به استفاده از محصولات یا خدمات تولید کنندگان و آگهی دهندگان ترغیب می نماید.
انواع آگهی

آگهی به طور کلی به شکل های گوناگونی انجام می شود. به طور نمونه آگهی های بازرگانی که از شبکه های تلویزیونی یا رادیویی مشاهده می نمایید نمونه هایی از آگهی های تبلیغاتی می باشند که هر روزه با آن ها سر و کار داریم. اما درج آگهی تنها به تلویزن و … محدود نمی شود و امروزه ابزار های بسیاری به وجود آمده اند که امکان تبلیغ و درج آگهی را برای صاحبان کسب و کار هموار نموده اند. مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های بیان شده عبارتند از:

    تلویزیون و شبکه های کابلی
    رادیو
    روزنامه ها
    مجلات و ماهنامه ها
    شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و …
    وبسایت ها
    تبلیغات چاپی مانند تراکت، پوستر و …
    بیلبورد ها
    و …

در واقع ابزار های فوق همگی امکان ثبت آگهی را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده اند. با این حال این تبلیغات تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

    مهم ترین تفاوت تبلیغات فوق تفاوت در هزینه آن ها می باشد.
    تفاوت دیگر در تعداد افرادی است که آگهی مربوطه را مشاهده می نمایند.
    بازدهی تبلیغات و راندمان نوع آگهی نیز تفاوت دیگری است.
    و …

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ یا گزارش آگهی نیز نوعی تبلیغات غیر مستقیم می باشد. همانطور که مستحضر می باشید اخبار ساده بدون شرح و تفصیل بیان می شوندو هدف آن ها تنها رساندن اصل خبر به اطلاع مردم می باشد. حال اگر جهت رساندن همین خبر کارهای جانبی بیشتری انجام گیرد مثلا عکس و فیلم به خبر اضافه شود و یا خبر از جنبه ها و زوایای بیشتری مورد ارزیابی و تفسیر قرار گیرد به یک رپورتاژ یا گزارش تبدیل می شود. رپورتاژ آگهی در واقع نوعی از رپورتاژ می باشد که به صورت کاملا غیر مستقیم و نامحصوص بیانگر هدف تبلیغاتی سازنده گزارش می باشد.

در این نوع از تبلیغات سازنده با انتخاب عنوانی مناسب می تواند مخاطب را مجاب کند که در حال شنیدن یا تماشای یک خبر عادی می باشد در حالی که پیام تبلیغاتی در پس زمینه خبر به نمایش در می آید و تاثیر خود را می گذارد.در ادامه این مقاله به راهکارهایی می پردازیم که در ساخت یک رپورتاژ آگهی می توانند کمک کننده باشند. مهم ترین این فاکتور ها عبارتند از:

    خبر مد نظر نباید بزرگتر و اغراق آمیز عرضه شود.
    خبر باید به گونه ای در متن گنجانده شود که تحت  الشعاع مطالب دیگر قرار نگیرد.
    انتخاب وسیله نشر خبر و پیام تبلیغاتی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
    مشخص بودن مخاطبان آگهی قبل از شروع پروسه تولید خبر
    تناسب داشتن متن آگهی با موضوع و زمان و مکان پخش خبر
    روشن و واضح بودن پیام و پرهیز از پیچیدگی
    استفاده از کلمات مناسب و نگارش بی نقص جمله بندی ها
    و …

انواع رپورتاژ آگهی

این روش تبلیغاتی امروزه انواع متفاوتی را عرضه نموده است و به نوعی در صنعت تبلیغات جای باز نموده است که به طور کلی در هر مدل تبلیغاتی قابل استفاده می باشد. با این حال در برخی از انواع تبلیغات بیشتر نفوذ کرده است و نقش موثرتری را ایفا نموده. لذا مهم ترین و کاربردی ترین انواع رپورتاژ عبارتند از:

    رپورتاژ تلویزیونی
    رپورتاژ مجلات
    رپورتاژ روزنامه
    رپورتاژ خبری
    رپورتاژ اینستاگرامی
    رپورتاژ وبسایت ها
    رپورتاژ پادکست
    و …

توجه داشته باشید شما به عنوان یک آگهی دهنده اگر قصد استفاده از این روش تبلیغاتی را داشته باشید لازم است به فرایند تولید و پخش این آگهی خاص اشراف کامل داشته باشید و کاملا در جریان باشید که پیام تبلیغاتی شما در چه چارچوبی آماده می شود. همچنین فراموش نکنید هدف شما تبلیغات پر بازده می باشد پس به هیچ عنوان اصول اولیه تبلیغات را نادیده نگیرید.

آگهی چیست: در فرهنگ لغات فارسی واژه آگهی دارای چند مترادف است. این مترادف ها عبارتند از: خبر و اطلاع ، شهرت و معروفیت ، علم و معرفت و حدیث و روایت. همچنین در ابتدای فعالیت فرهنگستان ایران در سال ۱۳۱۴ منظور از آگهی، اعلان بود که در این مطلب هم ما قصد داریم بر روی همین معنی تمرکز کنیم و به آن بپردازیم.
آگهی چیست : در فرهنگ لغتی ارزشمند نیز از اعلان چنین تعریفی آمده است: هر خبر و مطلب مهمی که جهت اطلاع رسانی به مردم بر روی کاغذ یا پارچه نوشته شود و در گذرراه های مردم قرار گیرد ، و یا در روزنامه ها به چاپ برسد اعلان نامیده می شود.
در فرهنگ لغت معین نیز از آگهی چنین تعریف شده: آگهی خبری است که از جانب فرد یا موسسه ای در روزنامه ها ، مجلات ، رادیو و تلوزیون منتشر شود و غالبا جنبه ی تبلیغاتی دارد.
در نتیجه معلوم می شود که آگهی وسیله ای است که از طریق آن برای آگاهی مردم استفاده می شود که می تواند یک ابزار ارتباطی تلقی شود.
آگهی چیست: در اینکه آگهی نوعی خبر است هیچ تردیدی نیست! اما اگر از نظر علم روزنامه نگاری به آن نگاه کنیم ، آگهی در تعاریف خبری در روزنامه نگاری جایگاهی ندارد.
زیرا اعلان (آگهی) آنگونه جالب نیست که مورد توجه همه قرار گیرد و نظر همه را به خود جلب کند. همچنین نقل عقاید و افکار عمومی نیست.
اما خبر در علوم روزنامه نگاری به این نحو تعریف می شود که وقایع جالب در زندگی را بیان کند و به افکار ، عقاید و نقل قول ها بپردازد .


 10 روش درج رایگان آگهی در اینترنت

1. Google my business

یکی از روش های است که این امکان را به ما می دهد، بدون هزینه کردن در جستجوگر گوگل دیده شویم. این روش درج رایگان آگهی در اینترنت بسیار قوی و پر بازده است. هر چقدر در بین نتایج جستجو بالاتر باشیم امکان دیده شدن ما بیشتر است و بازدهی آن به تبعات افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که موضوع ما با تبلیغی که می‌گذاریم یکی باشد باعث می‌شود که در نتایج جستجو بالا باشد و از رقیبان دیگرمان بیشتر دیده شویم. اکنون به دلیل تحریم کشورمان نمی توانیم از این روش برای درج رایگان آگهی در اینترنت استفاده کنیم اما می‌توانیم از Google map استفاده کنیم. با اضافه کردن مکان کسب و کارمان از این امکانات استفاده کنیم.

2. در وبلاگ‌های دیگر می‌توانیم به عنوان مهمان پست ارسال کنیم شاید هیچ وقت به این روش درج رایگان آگهی در اینترنت توجه نکرده بودید و یا به نظرتان می‌رسد که بازدهی خوبی ندارد. در حالی‌که باید بگویم در صورتی که به چند نکته توجه کنید، این روش حتی ممکن است از گذاشتن پست در وبلاگ خودتان پر بازده‌تر باشد. برخی از وبلاگ‌ها بسیار شناخته شده و پر مخاطب هستند با ارسال پست در این وبلاگ‌ها می‌توانیم خود را در معرض دید دیگران قرار دهیم. در پست ارسالی خود می‌توانیم لینک وبلاگ خود را قرار دهیم. با قرار دادن لینک علاوه بر اینکه از این روش درج رایگان آگهی در اینترنت استفاده می‌کنیم باعث می‌شود به عنوان یک سایت معتبر شناخته شویم، و در نتایج جستجو بالاتر دیده شویم.

 

روش درج رایگان آگهی در اینترنت

 

3. به سوالات در وب سایت پاسخ دهیم یکی از روش های درج رایگان آگهی در اینترنت است که کمتر کسی راجب آن می‌داند. این گونه از  سایت ها بسیار پرطرفدار و مخاطب هستند. با فعالیت مداوم در اینگونه سایت‌ها و پاسخ دادن به سوالات دیگران حتی بیشتر از 30 هزار مخاطب و بازدید کننده به خودمان جذب کنیم. در این روش درج رایگان آگهی در اینترنت علاوه بر اینکه مخاطبان خاص خود را می‌توانیم جذب کنیم، با افراد مرتبط و فعال در زمینه کار خود نیز می توانیم آشنا شویم.

4. مطلبی مرتبط با کار خود منتشر کنید. این روش درج رایگان آگهی در اینترنت شناخته شده است. برای مثال  می توانید از سایت رایا مارکتینگ جهت محتوای سئو

استفاده کنید این سایت جای افراد متخصص است، که با یکدیگر تبادل نظر و محتوا می‌کنند و اکثر روابط بین شرکت‌ها و قراردادها در این مکان ایجاد میشود پس حیف است این فرصت رایگان را از دست بدهیم. برای درج رایگان آگهی در اینترنت این روش بسیار خوب و با بازدهی عالی می‌باشد، سعی کنید محتوای که درسایت ها می‌گذارید بسیار جالب و جذب کننده باشد.

5. تبادل پادکست‌ها با شرکت‌های دیگر ممکن است یکی از تبلیغات درج رایگان آگهی در اینترنت برای کار ما جذب خوبی نداشته باشد، از این رو باید تمام روش‌های مختلف را امتحان کنیم تا متوجه شویم کدام روش برای کار ما جذب بیشتری دارد. از این رو می‌توانیم با کسب و کارهای دیگر و شرکت‌ها ارتباط برقرار کنیم و پیشنهاد مصاحبه بدهیم. با تولید پادکست برای درج رایگان آگهی در اینترنت متوجه می‌شویم مخاطبانمان از طریق نوشتاری و یا بیشتر شنیداری جذب می‌شوند.

 

روش درج رایگان آگهی در اینترنت

 

6. در زمان ارسال ایمیل نیز می‌توانیم با درج رایگان آگهی در اینترنت برای معرفی کارمان استفاده کنیم. در پایان ایمیل‌های شخصی و تجاری این امکان وجود دارد که به صورت رایگان لینک سایت خودمان را درج کنیم و آن را به سایر افراد معرفی کنیم. با درج رایگان آگهی در اینترنت از پتانسیل‌های موجود به صورت کاملا رایگان بهره‌مند می‌شویم و مخاطبان و مشتری‌های خود را به راحتی می‌توانیم جذب کنیم. علاوه بر این می‌توانیم لینک سایت کاری را در  بیو و یا عکس پروفایل صفحات اجتماعی خود مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک منتشر کنیم.

7. یکی دیگر از روش‌های درج رایگان آگهی در اینترنت ارسال خبرنامه الکترونیکی می‌باشد. در این روش با کمک از برنامه‌های دیگر که رایگان هستند می‌توانید خبرنامه الکترونیکی طراحی کنید و به افراد دیگر ارسال ‌کنیم و مشتریان و مخاطبان خاص خود را می‌توانیم به راحتی شناسایی و جذب کنیم. زمان برای گذاشتن تبلیغات بسیار حائز اهمیت است، بخشی از زمان ما برای رشد کسب و کارمان باید به تبلیغات و معرفی کار گذاشته شود این روش با صرف مدت زمان کمی می‌توانیم به راحتی مخاطبانمان را جذب کنیم. در این روش درج رایگان آگهی در اینترنت علاوه بر جذب مشتری، دیگران برندمان را به عنوان برند معتبر و مفید خواهند شناخت.

8. شبکه سازی کنیم و در رویدادهای حضوری شرکت کنیم یکی از روش ‌های درج رایگان آگهی در اینترنت حضور فعال و مستمر در شبکه های اینترنتی و مطلع شدن از جلسات حضوری که قرار است تشکیل شود. باید سعی کنیم جلساتی را پیدا کنیم که افراد متخصص مرتبط با کار ما در آنجا حضور داشته باشند، در این صورت مشتری احتمالی نیز در آنجا می‌توانیم پیدا کنیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. در این روش درج رایگان آگهی در اینترنت علاوه بر اینکه مشتری پیدا می‌کنیم از ایده‌های که در چنین جلساتی رد و بدل می‌شود بهره ببریم.

9. سخنرانی در سمینارهای با موضوعات مختلف این روش درج رایگان آگهی در اینترنت مشابه روش قبلی است. با وقت گذاشتن برای آماده کردن مطالب مهم و جالب می‌توانیم در جلسات و سمینارهای مختلف داوطلبانه سخنرانی کنیم، و توجه سایر افراد را به خود جلب کنیم و موضوع جلسات مختلف شویم در این صورت برند ما شناخته خواهد شد این روش یک روش حضوری هست ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی در اینترنت مشابه آن را داریم. با سخنرانی در لایوها با افراد متخصص و پیج‌های شناخته شده میتوانیم از این روش اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنیم.

10. داشتن صفحه ارتباطی در یوتیوب و آپارات یکی از روش‌های دیگر درج رایگان آگهی در اینترنت گذاشتن فیلم در صفحات اجتماعی یوتیوب و آپارات است. در این صفحات فیلم با محتوای خوب و جذاب و جالب بیشتر از متن در کپشن آن جذب کننده است، پس سعی کنید فیلم با کیفیت و محتوای آموزنده و جذاب قرار دهید. این روش درج رایگان آگهی در اینترنت بسیار بازدهی خوبی دارد.

آگهی چیست؟


تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین