یک فروشگاه اینترنی خوب چه خواصی دارد ؟

طی چند سال اخیر همراه با توسعه استفاده از اینترنت، کسب‌و‌کارهای آنلاین به وجود آمدند و فعالیت‌های تجاری شکل جدیدی به خود گرفتند. با توجه به مزایایی که بازار اینترنتی با ساخت فروشگاه‌های آنلاین در اختیار صاحبان کسب‌و‌کار قرار می‌دهد. استفاده بیشتر از موبایل و دسترسی آسان‌تر به همه چیز باعث شده تا تمامی کسب‌و‌کارها به دنبال تبدیل کردن کسب‌و‌کار آفلاین خود به آنلاین باشند. در این مقاله می‌خواهیم مزایای فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم و ببینیم تبدیل شدنِ فروشگاه سنتی به فروشگاه اینترنتی چه فوایدی دارد.


ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی باید باعث فروش بیشتر شود ، یعنی فرایند هارا آسان تر نماید و سرعت خوب و مناسبی را برای مشتری فراهم کند تا مشتری امکان خرید سریع تر و راحت تر را داشته باشد ، یک فروشگاه اینترنتی خوب می بایست از نظر طراحی زیبا و حرفه ای به نظر برسد ، خرید از آن اسان باشد و سرعت متناسبی را داشته باشد در وب ترا فروشگاه های اینترنتی ببراساس امکانات مورد نیاز با php mvc و یا وردپرس طراحی میشود .
ویژگی های این فروشگاه اینترنتی مناسب عبارت است از :

    قابلیت تعریف بی نهایت کالا
    قابلیت تعریف کالا های فیزیکی و یا کالا های غیر فیزیکی
    قابلیت تعریف یک کالا با چند ویژگی به جای تعریف چندین کالای یکسان با ویژگی های متفاوت
    قابلیت تعریف دسته بندی و قرار دادن برچسب برای هر کالا
    قابلیت تعریف مشخصات دلخواه به تعداد بی نهایت برای هر محصول مشابه ی دیجیکالا
    قابلیت ایجاد بخش برسی و نقد تخصصی برای هر محصول
    قرار دادن بخش علاقه مندی ها در پروفایل شخصی هر فرد
    قابلیت تعریف و ایجاد انواع کد تخفیف و کوپن برای یک کالا به صورت درصدی و یا مبلغی بر روی یک کالا یا مجموعه ای از کالا ها
    قابلیت ارسال دیدگاه توسط  افراد در صفحه ی هر محصول و امتیاز دادن به کالا ها
    تعریف منوی سه مرحله ای و ۲ مرحله ای مشابه ی دیجیکالا
    قابلیت ایجاد سیستم چند فروشندگی و یا همکاری در فروش
    قابلیت قرار دادن بخش پرفروش ترین ها  و یا پر بازدید ترین ها
    اضافه شدن راحت یک کالا به سبد خرید با تنها ۲ کلیک
    تعریف بخش بلاگ برای یک فروشگاه برای معرفی محصولات و خدمات و جذب ترافیک بیشتر
    عضویت در خبرنامه ی سایت
    قابلیت سرچ پیشرفته همراه با فیلتر بندی برای محصولات و دسته بندی ها
    بخش تعریف برند برای هر دسته بندی و نوشتن توضیحاتی درباره ی هر برند
    قابلیت تعریف چندین فروشنده برای یک کالا با قیمت های متنوع مشابه دیجیکالا
    سیستم تیکتینگ و پرسش و پاسخ پیشرفته
    قابلیت تعریف و ساخت صفحات اختصاصی ( لندینگ ) برای هر دسته بندی
    پشتیبانی و چت آنلاین
    بارگذاری تصاویر برای هر کالا و تعریف گالری تصاویر
    بخش توضیح کوتاه کنار محصول برای معرفی کردن ویژگی های کلیدی به مشتریان مشابه دیجیکالا

امکانات پنل مدیریت

    قابلیت تعریف روش های حمل و نقل برای کالا ها مثل حمل و نقل با پست و یا حمل نقل با پیک موتوری
    مشاهده ی گزارش کاملی از فروش های امروز ، هفت روز گذشته ، ماه گذشته به صورت نموداری و نمایش مبلغ
    مدیریت کامل بر روی کالا ها و فعال و یا غیر فعال کردن موجودی برای یک کالا
    مشاهده ی آخرین سفارشات ثبت شده در پنل مدیریت
    قابلیت تغیر وضعیت سفارش برای یک کالا به این صورت که فرد سفارش دهنده بتواند با مراجعه به اکانت شخصی خود وضعیت مرسوله خود را مشاهده کند
    اضافه کردن امکانات جانبی در هنگام خرید مثل قابلیت کادو پیچ کردن محصولات و یا  قرار دادن کارت تیریک در کنار کالا (تعریف شده برای نسخه های طراحی شده با php mvc )
    قابلیت مدیریت کامل بر نظرات و قرار دادن فیلتر بر روی آن ها
    قابلیت تعریف و گذاشتن یاداشت توسط مدیر در صفحه ی مدیریت
    قابلیت تعریف چندین مدیر با دسترسی های مختلف برای رسیدگی به بخش های فروشگاه

موارد بالا تنها ویژگی های مشخصاتی یک فروشگاه اینترنتی خوب می باشد و معیار برای استاندارد بودن تنها موارد بالا نیست
موارد ظاهری یک فروشگاه اینترنتی خوب

فروشگاه اینترنتی خوب

    استفاده از رنگ های مناسب و هماهنگ با هم
    استفاده از لوگوی مناسب و زیبا برای اعتماد دهی به کاربران ( نتایج تحقیقات رفتاری نشان داده که تعداد زیادی از افراد تنها با دیدن لوگوی یک مجموعه تصمیم میگیرند که به آن مجموعه اعتماد کنند یا خیر )
    قیمت های مناسب و مشتری پسند ( قیمت های که نه زیاد از حد گران باشند و نه ارزان )
    پشتیبانی سریع و مناسب
    تعریف روش های پرداخت ( پرداخت در محل یا پرداخت اینترنتی و …. که به کاربران حق انتخاب بدهد )
    نوشتن نقد برسی تخصصی برای هر محصول و کپی نکردن آن از سایر فروشگاه ها ( یکی از دلایل موفقیت دیجیکالا )
    حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آن ها
    داشتن مزیت رقابتی خاص به نسبت سایر فروشگاه ها
    انتخاب حوزه ی مناسب برای شروع
    فعال بودن بلاگ و شبکه های اجتماعی فروشگاه برای جذب ترافیک و اعتبار بیشتر

هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقابل هزینه های راه اندازی یک مغازه

فروشگاه آنلاین یا آفلاین؟

اگر بخواهیم هزینه های یک مغازه را با هزینه های یک فروشگاه آنلاین مقایسه کنیم با آمار های جالبی روبه رو می شویم ، به طور کلی یک مغازه در ابتدا و فقط برای راه اندازی هزینه های مختلفی را بر دوش فرد می گذارد ، اولین هزینه ، هزینه ی اجاره ی یک مغازه است که فرد می بایست همیشه به صورت ماهانه  آن را پرداخت نماید و هزینه ی اجاره ی ماهانه ی این مغازه ها مبلغ کمی نیست ، در شهر های تهران و کرج اجاره ی مغازه معمولا هزینه های بالایی را به صورت ماهیانه بر دوش فرد می گذارد و در سایر استان های کشور نیز این هزینه ها ممکن است به اندازه ی استان تهران نباشد ولی به هیچ عنوان مبلغ کمی محسوب نمیشود.
مشکل اینجا تمام نمیشود

هزینه های بیش تر

هزینه های دیگری نیز به جز هزینه ی اجاره ی یک مغازه وجود دارد که به این جمع اضافه می شود ،  هزینه های مثل : کسب مجوز های لازم ، ساخت دکوراسیون مناسب برای مغازه و خرید موارد مورد نیاز آن از جمله هزینه هایی هستند که فقط در ابتدای کار نیاز است ، اگر فرد نیاز به کمک مضاعف نیز داشته باشد هزینه ی حقوق یک فرد دیگر نیز به این جمع اضافه می شود ، از بحث هزینه ها که خارج شویم در قدم بعدی فرد مغازه دار نیاز به مشتریانی دارد که از مغازه ی او و خدماتش دیدن کنند تا بتواند فروش داشته باشد حال این سوال مطرح می شود که مغازه ها به طور میانین روزانه چند بازدید دارند؟ چه تعداد مغازه در هر شهر روزانه بیش از ۵۰۰ بازدید کننده دارند؟ جواب این سوالات بسیار واضح است درصد ناچیزی از مغازه های کشور به نسبت کل مغازه ها روزانه بیش تر از ۵۰۰ نفر بازدید کننده دارند ، تنها مغازه هایی این تعداد بازدید روزانه را کسب می کنند که در بازار ها و مسیر های پر رفت و آمد قرار دارند و واضح است که هزینه های اجاره ی این مغازه ها رقم های کمی نیست ، ولی هر فرد با مقداری کار بر روی یک فروشگاه اینترنتی و ارائه خدمات باکیفیت می تواند روزانه حداقل ۲۰۰ بازدید کننده را داشته باشد و هر ماه بر این مقدار بیفزاید.
 
هزینه های فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی خوب

تمامی هزینه های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در موارد زیر خلاصه می شود :

    هزینه ی ساخت و طراحی یک فروشگاه اینترنتی
    هزینه ی تمدید سالانه ی هاست و دامنه ی سایت
    هزینه های سئو و بهینه سازی

هزینه ی ساخت و طراحی یک فروشگاه اینترنتی خوب و مناسب فقط یک بار است و بعد از آن فرد دیگر ملزم به پرداخت دیگری نیست ، فقط یک بار این هزینه پرداخت می شود و بعد از آن فرد می بایست کالا ها و خدمات خود را در فروشگاه بدون هیچ هزینه ی دیگری قرار بدهد ، هزینه ی تمدید سالانه ی هاست و دامنه هزینه ی ناچیزی است که فرد باید به طور سالانه آن هارا پرداخت نماید و هزینه ی سئو  و بهینه سازی که برای جذب ترافیک بیش تر و نمایش سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان در صفحه ی اول نتایج گوکل است ، تمامی این هزینه ها شاید به اندازه ی هزینه ی ۶ ماه اجاره ی یک مغازه در یک نقطه ی پر رفت و آمد نیز نباشد
بازدید روزانه ی فروشگاه های مثل دیجیکالا و مدیسه چقدر است؟

دیجیکالا

 

به نظر شما آیا فروشگاه و یا بازاری در ایران وجود دارد که بتواند به اندازه ی دیجیکالا به صورت روزانه بازدید داشته باشد؟  در پاسخ این سوال به طور قطع میگوییم که هیچ مغازی ای و یا بازاری در ایران وجود ندارد که در روز به اندازه ی دیجیکالا بازدید داشته باشد ، درست است که دیجیکالا اکنون شناخته شده  و به جایگاه خود را پیدا کرده  ولی آیا فروشگاه شما نمی تواند بازدید خوبی داسته باشد و درصدی از این بازار را در حوزه ی خودش کسب کند ؟ بسیاری از افراد به محض ایحاد قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی به خودشان می گویند که دیجیکالا به حوزه ی کاری ما نیز وارد شده پس چه لزومی دارد که ما فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنیم  ؟ پاسخ ما به این دسته از افراد این است که مگر الان فروشگاه مدیسه حوزه ی لباس فعالیت نمیکند؟ آیا بر شکست شده و یا فروش خوبی ندارد؟ اصلا این طور نیست تمامی افراد در ابتدا اگر تخصصی کار کنند میتوانند به فروش خیلی خوبی برسند و فروش یک فروشگاه اینترنتی به این ربطی ندارد که دیجیکالا وارد این حوزه شده یا خیر .
چه درآمدی را میتوانیم کسب کنیم؟

درآمد

با رعایت اصول سئو و بهینه سازی و نمایش سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان در ابتدای کار می توانید به بازدید روزانه ۲۰۰ نفر برسید و نکته ی مثبت این است که این بازدید یک بازدید مفید است یعنی این افراد به کالا ها و خدمات شما نیاز دارند اگر فقط ۱۵ درصد از این بازدید خرید کنند  روزانه ۳۰ خرید و درماه ۹۰۰ سفارش ، آیا این ارقام برای شروع عدد خوبی نیستند؟ پس اگر کسب و کار سنتی دارید حتما به شما پیشنهاد می کنیم که کسب و کارتان را وارد حوزه ی اینترنت کنید و اگر کسب و کاری ندارید و یا در فکر کسب کار اینترنتی خود هستید مکث نکنید و اقدام کنید .

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین

فروش اینترنتی یکی از انواع تجارت الکترونیکی می باشد که به خریداران امکان خرید مستقیم کالا و خدمات را از یک فروشنده در بستر اینترنت و با استفاده از یک مرورگر وب را می دهد.

داشتن فروشگاه اینترنتی و خرید فروشگاه اینترنتی مناسب امروزه به یکی از ترندهای مهم انواع صنایع تبدیل شده است. یکی از مهمترین دلایلی که امروزه هر صنعتی را به سمت فضای اینترنتی متمایل می کند، کاهش هزینه های ثابت و افزایش تعداد مشتریان آن ها در این فضا است. به دلیل حذف محدودیت جغرافیایی در دستیابی مشتریان از اقصی نقاط کشور به خدمات و محصولات شما با استفاده از اینترنت، شما را در معرض دید مشتریان بالقوه بیشتری قرار می دهد. داشتن یک فروشگاه آنلاین امروزه کار سختی نیست. با استفاده از یک نرم افزار فروشگاه ساز این کار به راحتی برای شما امکان پذیر خواهد بود. انواع مختلف نرم افزار فروشگاه اینترنتی برای راحتی توسط شرکت های مختلفی ارائه می شود.

ماژول های مختلف موجود در این سیستم ها به مشتریان کمک می کند با آسودگی بیشتری نسبت به فروشگاه حضوری، خرید خود را انجام دهند. این نرم افزارها و راحتی کار با آن ها جذابیت داشتن کسب و کار آنلاین را برای انواع صنایع بیشتر نموده است. یکی از مهمترین کارهایی که این نرم افزارها برای شما انجام می دهند، اتوماتیک کردن فرآیند فروش شما است. به صورتی که در تمام ساعات شبانه روز، می توانید فرآیند سفارش گیری از مشتری را بدون نیاز به صرف نیروی انسانی انجام دهید. اتوماتیک کردن فروش از مهمترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاه اینترنتی است. البته سؤالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است: چرا باید شرکت سُنتی خودم را به شرکت اینترنتی تبدیل کنم؟

ابتدا، اجازه دهید مطلبی را روشن کنیم. در این مطلب، منظور ما از «شرکت سنتی»، شرکتی است که در مکانی فیزیکی واقع شده و فروشش یا از طریق حضور مشتریان صورت می‌گیرد یا از طریق ایمیل و تلفن. در کل، منظور ما شرکتی است که فروش اینترنتی ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد این شرکت‌ها کاسته شده و به شرکت‌های اینترنتی اضافه می‌شود.

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید، حتما خیلی درباره‌ی مزایای تبدیل کسب‌و‌کار خود به کسب و کار اینترنتی شنیده‌اید. شاید این کار به نظر خیلی از افراد خطرناک یا پیچیده باشد. اما فواید زیادی در فروش یا تجارت الکترونیکی وجود دارد. در ادامه‌ی مقاله به چند مورد از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

1. راحتی باورنکردنی در یک فروشگاه اینترنتی:

در مقایسه با یک فروشگاه سنتی که فقط در ساعات مشخصی می توانید از آن خرید کنید، خرید آنلاین، یعنی هر زمان از روز و شب که قصد خرید داشتید، به راحتی به یک فروشگاه یا سایت فروشگاهی مراجعه کنید، چرخی بزنید، انتخاب کنید و بعد هم به راحتی خرید کنید.این برای مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، زنان باردار، در شرایط نامساعد هوا و همچنین برای کسانی که محدودیت زمان دارند یک گزینه ایده آل به حساب می آید. به همین دلیل است که استفاده از یک فروشگاه ساز آنلاین، بسیار مورد استقبال صنایع مختلف واقع شده است.

درخواست اطلاعات کامل نرم افزار

2. مقایسه قیمت ها:

به راحتی می توانید از یک فروشگاه آنلاین به فروشگاه آنلاین دیگر، بروید، چرخی بزنید، قیمت ها را مقایسه کنید و جنس مورد نیاز خود را انتخاب کنید.  برای اینکار حتی می توانید از نرم افزار فروشگاه ساز آنلاین، یا سایر نرم افزارهای مربوطه که برای مقایسه قیمتها تولید شده اند هم استفاده کنید. معمولا فروشگاه های اینترنتی برای حفظ مشتری های خود، تخفیف های خوبی در شرایط و مناسبت ها در نظر می گیرند. با عضویت در خبرنامه های این فروشگاه ها می توانید از تخفیف های ویژه اطلاع پیدا کنید. پیاده سازی تمام این موارد با ساخت فروشگاه اینترنتی مورد پسند مشتریان بالقوه ارتباط مستقیم دارد.

3. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت‌تان ارائه می‌دهد

فقط همین دلیل می‌تواند برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وب‌سایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمی‌توانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی می‌کنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.

4. انتخاب بی محدودیت:

فضای یک فروشگاه سنتی، هر چه قدر هم که وسیع باشد، محدود است. بنابراین تعداد محصولات محدود است، اما در یک فروشگاه اینترنتی، انتخاب های زیادی وجود دارد. حتی اگر شما محصول مورد نظر خود را در یک فروشگاه پیدا نکردید، به راحتی می توانید با یک کلیک به فروشگاه دیگری سر بزنید.

5. دسترسی به نظرات مصرف کننده ها:

شما می توانید به راحتی در بخش نظرات، توضیحات سایر مصرف کننده ها و مشتری ها را در مورد یک محصول بخوانید و آگاهانه تصمیم گیری کنید.

6. صرفه جویی در زمان:

با خرید از یک فروشگاه اینترنتی شما مجبور نیستید زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر سپری کنید، بلکه بدون هیچ اتلاف وقتی، در کمترین زمان ممکن مایجتاج خود را تهیه می کنید. البته در امان ماندن از آلودگی هوا را هم به لیست اضافه کنید.

همین حالا امتحان کنید

اما در کنار این مزایا، بیایید نگاهی هم به مشکلات احتمالی یک فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین داشته باشیم.

7. دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته می‌شود

با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای خیلی از کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما سوددهی داشته باشد.
8. می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید

اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:

    اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید
    حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

9. برای راه‌اندازی استارتاپ، هزینه‌ی کمتری لازم دارید

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینه‌‌ی ساخت آن است. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کار پیچیده و پرهزینه ای نیست. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌ فروشگاهی خود را آماده کرده و کسب‌و‌کارتان را به فضای آنلاین منتقل کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌ شما می‌شود.

شما می‌توانید با هزینه‌ی خیلی کمی وب‌سایتی طراحی و راه‌اندازی کنید.

10. در فروشگاه اینترنتی تمام فاصله‌ها از بین می روند

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

شکل 2 : راحتی خریدار  در فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی این است که فاصله‌‌ها را از میان برمی‌دارد. فاصله‌ی مشتریان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ی یک کلیک است. از طریق اینترنت شما می‌توانید با مشتریان در تماس باشید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و مشکلات‌شان را حل کنید. از همه مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقیما دریافت کنید.
11. می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید، کار کنید

دوست ندارید زمستان در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خانه خارج شوید؟ آیا از گرما و رطوبت در شهر خود کلافه شده‌اید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی شما را از قید‌و‌بند مکان آزاد می‌کند و این امکان را برای‌‌تان فراهم می‌آورد که هر جا راحت هستید کار کنید. تا زمانی که ارتباط اینترنتیِ خوبی دارید، می‌توانید هر جایی از دنیا که دوست دارید زندگی کرده و کسب‌و‌کارتان را مدیریت کنید. خیلی از مردم در یک قاره زندگی می‌کنند ولی انبار کالاهایشان در قاره‌ی دیگری است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد کسب‌و‌کارتان را با سبکِ زندگی‌تان هماهنگ کنید و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارند. بعضی از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما برای انجام شغل‌شان به مکان خاصی نیاز دارند.

اگر کسب و کار شما محصولی را برای فروش ارائه می دهد، توصیه می کنیم مقاله راهکار افزایش فروش را مطالعه فرمایید.
12. هزینه‌های عملیاتی شرکت‌تان کاهش می‌یابد

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

شکل 3 : پرداخت آسان در فروشگاه اینترنتی

فقط انجام یک کار ساده می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث می‌شود دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات مشتریان نداشته باشید. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقیه‌ی فعالیت‌های تجاری‌تان را نیز می‌‌توانید به صورت اینترنتی مدیریت کنید. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها نام برد. از دیگر کاربردهای اینترنت، پاسخ‌دهی سریع و آسان به سؤالات و مشکلات مشتریان از طریق سؤالات رایج و انجمن‌های آنلاین است.
13. می‌توانید بازار جهانی را هدف بگیرید

شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، بگذریم از اینکه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک سایت فروشگاهی مناسب و خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افراد مشتاق معرفی کنید، تجارت شما می‌تواند چقدر رونق بگیرد!

البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای تجارت الکترونیکی و فروشگاه اینترنتی، باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: مارکتینگ و تبلیغات. باید بیاموزید چطور می‌توانید ترافیک وب‌سایتِ فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه در این راه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ وب‌سایت‌تان در راستای افزایش فروش اینترنتی می باشد.
13. سرعت پاسخ‌دهی شرکت افزایش می‌یابد

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه پاسخ دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و پیگیری آن توسط کارمندان انجام می‌شود. بسته به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، رسیدگی به سفارش ممکن است روزها طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن مناسب به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت به همراه دارد و برای شما کار اداری کمتر.

14. آنالیز دقت بازدید کنندگان

یکی از مهمترین تفاوت یک فروشگاه سنتی با فروشگاه اینترنتی را در اندازه گیری دقیق آمار مراجعه کنندگان به سایت شما است.

 در بازاریابی اینترنتی با ابزارهای مانند گوگل انالیتکس و.. میتوانید امار دقیقی از نحوه بازدید کاربران را رصد کنید و متناسب با آن تصمیمات اجرایی جهت تبدیل هر چه بیشتر بازدیدکنندگان به مشتری را اتخاذ نمایید.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین