چرا سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشیم ؟

وب سایت فروشگاهی چیست

فروشگاه اینترنتی یا Online Shop به فروشگاه هایی گفته می شود که از طریق اینترنت و وب سایت محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند و اجناس و خدمات مختلف را برای فروش در آن معرفی می کند . مشتریان وب سایت شما پس از ورود به سایت کالا یا خدمات مورد نظر یا مورد نیاز خود را انتخاب می کنند و سفارش را ثبت میکنند .
سپس در مرحله بعدی ، روش پرداخت هزینه آن کالا یا خدمات و نحوه ارسال یا دریافت آن را انتخاب می کنند و پس از تایید سفارش خود از طریق مسئول فروش وب سایت ، کالا یا خدمات درخواستی برای آن ها ارسال می گردد .
در ادامه سوال وب سایت فروشگاهی چیست به بررسی ویژگی هایی که باعث میشود یک وبسایت فروشگاهی موفق باشد می پردازیم و سپس طراحی وب سایت فروشگاهی ارزان را معرفی می کنیم.
  • لوگو مناسب و گویا

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در وب سایت فروشگاهی داشتن یک لوگو مناسب و واضح است.
به دلیل اینکه لوگو مانند یک کارت ویزیت هم برای هر نوع کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ ضروری است. اگر بخواهیم برای برند های معروف مواردی را بیاوریم، تنها با یک لوگوی شناخته شده ، یک وب سایت حرفه ای و موفق با یک سری عکس و فیلم منحصر بفرد کسب و کار خود و یک دکمه ی خرید کافی است تا به نتیجه دلخواه خود برسند.
به این مورد باید توجه داشته باشید که زمان زیادی صرف انتخاب لوگو نکنید علت این امر آن است که اگر در طولانی مدت کسب و کار شما موفق شد می توانید لوگوی خود را تغییر دهید و این امر باعث بروز مشکل خاصی برای شما نمی شود. نکته مهم این است که در انتخاب لوگو دقت داشته باشید تا ویژگی های کسب و کارتان در آن وجود داشته باشد.


  •  تخفیف، هدیه و ارسال رایگان
کاربران در کسری از ثانیه تصمیم می گیرند که آیا یک وبسایت را دوست دارند یا خیر. به همین دلیل یک وب سایت فروشگاهی باید توجه مشتری را در همان لحظه‌ های ابتدایی ورود به سایت جلب کند، اگر این طور نباشد کاربران وب سایت هایی با صفحه اصلی جذاب تر و گیرا تر را برای خرید انتخاب می کنند.
هیچ چیز قدرتی به اندازه تخیف ویژه در صفحه اول ، توجه مشتری را جلب نمی کند. بسیاری از مردم در دوره‌ های تخفیف و فروش ویژه، بدون کمی اندیشیدن خرید می کنند و هر چیزی را حتی اگر نیاز نداشته باشند فقط به این علت که تخفیف دارد می خرند.
برخی از مشتریان با ارسال رایگان و برخی با ارسال هدیه جذب می شوند. اولین چزی خریداران به دنبال آن هستند تخفیف و فروش ویژه می باشد. بنابراین بهترین موقعیت آگهی‌های تخفیف دار و بنرهای جذاب در بالاترین قسمت صفحه اصلی یک وب سایت فروشگاهی توصیه می شود.
حمل و نقل رایگان نیز برای بسیاری از مشتریان مهم است. یک وب سایت فروشگاهی در اینترنت برای تمام مردم در تمام نقاط کشور است و یک بازار محلی به حساب نمی آید، پس باید هزینه حمل و نقل کالا یا خدمات را به صورت حساب های خود اضافه کند.
  • آخرین اخبار و محبوب ترین محصولات
برای خبر دادن درباره دوره‌ های تخفیف یا برنامه‌ های آینده کسب و کار و محصولات صفحه‌ی اصلی بهترین مکان است. یافتن محصولات خاص با قیمت های خاص هم نباید برای مشتریان پیچیده باشد.
به علاوه مشتریان ثابت بررسی چند محصول جدید و خاص را در صفحه‌ی اصلی را به اتلاف وقت برای گشتن به دنبال جدیدترین محصولات در صفحات داخلی سایت ترجیح می دهند.


    سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجو

در سایت های فروشگاهی، عواملی مانند سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجو باید در کنار یکدیگر قرار داده شوند. مطمئنا تصور یک فروشگاه بدون سبد خرید غیرممکن است.

بر اساس اعلام سایت های رسمی محبوب ترین آیکون برای سبد خرید در یک وب سایت فروشگاهی، تنها قرار دادن یک سبد ساده است.

ویژگی دیگری که بسیاری از فروشگاه‌ها نیز برای مشتریان خود قرار داده اند ، داشتن یک حساب کاربری خصوصی است تا امکان بررسی سفارشات قبلی و فعلی برای مشتریان وجود داشته باشد.

در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ که محصولات متنوعی دارند، فرم جستجو امری ضروری است. فرم جستجو در وب سایت فروشگاهی به مشتریان کمک می کند تا مستقیم کالای مورد نظر و خاصی که به دنبال آن هستند را یافته و سفارش خود را ثبت کنند.

    آیکون سیستمهای پرداخت

وبسایت‌ های فروشگاهی با مشتریان زیادی سر و کار دارند که هر مشتری یکی از سیستم های پرداخت را ترجیح می‌دهند. علاوه‌ بر‌این، ممکن است روش‌های پرداخت خاص، محدودیت‌های فنی داشته باشند. در راستای همین امر بهتر است گزینه‌ های پرداخت آنلاین یا درب منزل برای کاربران واضح باشند.

فروشگاه‌های اینترنتی معمولا از کارت‌ های اعتباری بانکها و یا اختصاص دادن کوپن‌های هدیه و سیستم های دیگر به عنوان سیستم‌های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند که بهتر است آیکون‌ های هر کدام از این این روش‌ها در پایین صفحه یا در گوشه‌ های بالایی سایت قرار گیرند.

    شماره های تماس و گفتگوی آنلاین

با خرید آنلاین، خریداران و فروشندگان از طریق گفتگوی وبسایت با یکدیگر در ارتباط هستند. در صورت بروز مشکلات احتمالی، خریداران ترجیح میدهند با کسی که در این کار حرفه ای است صحبت کنند. به همین دلیل است یک فروشگاه اینترنتی موفق باید یک تیم پشتیبانی داشته باشد و ناگفته نماند که خطوط تماس مستقیم یا چت آنلاین از سرویس های با ارزش و پر کاربرد برای مشتریان حساب می شود.

    علامت‌های اعتماد

علامت‌ ها یا نماد های اعتماد ، علامت هایی هستند که امنیت خرید بی خطر را برای مشتری تضمین می کنند و باید از سوی یک سازمان معتبر باشند.  (مانند نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران) این مجوزهای رسمی باعث می شود که اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و خرید محصول یا خدمات جلب شود.

طراحی سایت فروشگاهی با کالای فیزیکی

وب سایت های فروشگاه اینترنتی که دارای کالا و محصولات فیزیکی مانند مواد غذایی، پوشاک، موبایل، لوازم خانگی و… می باشند را فروشگاه اینترنتی کالای فیزیکی می گویند. برای طراحی وب سایت های فروشگاهی که محصولات قابل لمس ارائه می دهند، سایت ها باید به گونه ای ایجاد شوند که بعد از ثبت سفارشات کاربران در سایت، کالاهای خریداری شده توسط کارمندان فروش به مشتریان تحویل داده شوند.

طراحی سایت فروشگاهی با کالای دیجیتال

در این نوع سایت ها فقط کالاهای دیجیتالی مانند نرم افزار های مجازی، مقالات دانلودی، آهنگ، ویدئو، فایل های دانلودی و…ارائه می شود. طراحی اینگونه وب سایت ها باید به گونه صورت بگیرد که بعد از پرداخت مبلغ تعیین شده لینک دانلود برای کاربران فعال شود. این روز ها طراحی این چنین سایت ها نیز بسیار سودآور بوده و منجربه کسب درآمد صاحبان وب سایت می شود.

طراحی سایت های فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

  • کاهش هزینه های مربوط به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی
  • معرفی بهتر و موثرتر هر کسب و کار
  • از میان بردن فاصله های فیزیکی
  • در نظر گرفتن نیاز بازار جهانی جهت ارائه بهتر محصولات فروشگاهی
  • حذف بسیاری از هزینه های اضافی مانند هزینه مربوط به کارکنان فروشگاه سنتی
  • ارائه بهتر خدمات به مشتریان و در نهایت رضایت بیشتر آن ها
  • امکان فروش و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته


مقایسه طراحی وب سایت فروشگاهی با دیگر انواع سایت ها

  1. طراحی یک سایت شرکتی تنها برای اعتماد و اطمینان مشتریان بعد از فروش مستقیم محصولات می باشد، اما راه اندازی سایت فروشگاهی به منظور فروش اینترنتی و تعامل بیشتر با مشتریان می باشد.
  2. در طراحی وب سایت فروشگاهی باید تمامی جزئیات و مشخصات محصولات ذکر شود در حالی که در دیگر سایت ها تنها توضیح کلی از خدمات ارائه می گردد.
  3. یک سایت فروشگاه اینترنتی درست مانند یک ویترین می باشد که محصولات را همراه با جزئیات، قیمت و ویژگی ها به نمایش کاربران در می آورد و با توجه به این که تنوع محصولات و قیمت ها بسیار زیاد می باشد، دائم باید به روزرسانی شود، بنابراین طراحی آن باید به گونه ای باشد که قابلیت تغییرات زیاد را داشته باشد، در حالی که دیگر سایت ها نیاز به اعمال تغییرات چندانی ندارند.
  4. از دیگر تفاوت های سایت های اینترنتی با دیگر سایت ها که جا دارد در مقاله “طراحی سایت فروشگاهی چیست" به آن اشاره کنیم این است که وب سایت های فروشگاه اینترنتی نسبت به دیگر وب سایت ها آمار کامل و جامع تری را ارائه می دهند، در واقع شما می توانید به صورت هفتگی، سالانه و ماهانه آمار فروش خود را بررسی کرده و با دیگر زمان ها مقایسه نمایید.

امکانات لازم برای یک سایت فروشگاهی

  • قابلیت پرداخت اینترنتی و آنلاین مطمئن
  • تبدیل مشتریان به کاربران وفادار سایت
  • امکان بررسی نتایج تبلیغات محصولات
  • برخورداری از تم های قوی و جذاب سایت
  • طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا
  • عرضه و واردات محصولات در بازار
  • نگهداری از محصولات خریداری شده تا روز تحویل
  • دریافت نمایندگی برای فروش محصولات
  • انتشار در هر سرور و آغاز فروش
  • مدیریت فیلم ها و تصاویر
  • کنترل سفارش محصولات از هر مکانی
  • مدیریت کسب و کار در بازار تجارت و سطح بین المللی
  • کسب قدرت بیشتر به واسطه ی شرکای دیگر
  • قابلیت اتصال به سیستم حسابداری و آمارگیری دقیق و جامع
  • امکان ارائه یک تجربه خرید بزرگ
  • درج گارانتی بازگشت پول در صورت عدم رضایت
  • ایجاد تالار گفتگو برای مشتریان ثابت
  • قابلیت نمایش اسلایدی تصاویر محصولات


امکان جستجوی پیشرفته در سایت فروشگاهی
مهم ترین ویژگی موثر در طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ یک سایت فروشگاهی باید قابلیت جستجوی پیشرفته داشته باشد تا مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند به آن چه که می خواهند دسترسی داشته باشند. سایت های فروشگاهی باید به صورتی طراحی شوند که توسط فیلتر های گوناگون و پیشرفته در آن ها امکان جستجوی محصولات مهیا باشد، سیستم جستجوی پیشرفته برای هر وب سایت فروشگاهی نه تنها لازم بلکه کاملا ضروری می باشد.





سیستم پیامکی در سایت فروشگاهی 
قرار دادن یک سیستم مناسب برای اطلاع رسانی پیامکی در یک فروشگاه آنلاین بسیار کاربرد دارد، شما به کمک این سیستم می توانید برای مواردی مانند خوش آمدگویی، اطلاع رسانی تخفیف ها، ارسال فاکتور و غیره استفاده کنید. از همین رو شما در راه اندازی یک کسب و کار و فروش اینترنتی خود باید از سیستم پیامکی نیز بهره ببرید. فراموش نکنید، چنین سیستمی تبلیغات خیلی خوبی برای سایت فروشگاه اینترنتی شما می تواند باشد.





گواهینامه SSL
از دیگر موضوعات تاثیرگذار بر طراحی سایت فروشگاهی گرفتن گواهینامه ssl می باشد، این گواهی نامه امنیت سایت شما را تضمین می کند و اعتماد بیشتری در کاربران و مشتریان شما ایجاد می نماید. در نتیجه شما با دریافت گواهینامه SSL محیطی امن برای خود و کاربران ایجاد می کنید. اغلب شرکت های طراحی سایت فروشگاهی این گواهینامه را برای شما فراهم می کنند.




وب سایت فروشگاهی چیست | روش های موفقیت در وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت فروشگاهی چیست ، امروزه فروشگاه های اینترنتی به یکی از جدیدترین روش های کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است. ما در این مقاله می خواهیم شما را با وب سایت فروشگاهی اینترنتی و روش های موفقیت در آن آشنا کنیم .
فروشگاه چیست؟

فروشگاه چیست؟ مکانی است که کالا یا خدماتی را بری فروش به مشتریان خود ارائه می کند. مانند : سوپرمارکت ، نانوایی ، آژانس هواپیمایی ، مکانیکی و … .
فروشگاه سنتی چیست؟

فروشگاه سنتی چیست؟ فروشگاه سنتی، فروشگاهی است که در مکان مشخصی ( خیابان ، پاساژ ، هایپرمارکت ، بازار ، بازارچه و …) قرار دارد و فروش آن از طریق حضور مشتریان و یا تماس تلفنی انجام می گردد و تمام امور مالی آن از طریق پول نقد و یا دستگاه کارت خوان صورت می گیرد.
فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی یا Online Shop فروشگاهی است که از طریق اینترنت و وب سایت همانند یک فروشگاه سنتی ، اجناس و خدمات مختلف را برای فروش ارائه می کند . مشتریان پس از ورود به سایت کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش می دهند . در مرحله بعدی ، روش پرداخت هزینه و ارسال آن را انتخاب کرده و پس از تایید سفارش از طریق مسئول فروش سایت ، محصول برای آن ها ارسال می گردد .
تاریخچه فروشگاه اینترنتی

پروفسور تیم برنرزلی ، مخترع اینترنت و پدر وب ، اولین وب سایت را در سال ۱۹۹۱ ساخت و آن را در شبکه اینترنت قرار داد. در سال ۱۹۹۳ بعد از ایجاد اولین بانکداری آنلاین ، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد. سایت آمازون و eBay از فروشگاه های اینترنتی موفق به شمار می آیند.
نگاهی به فروشگاه های سنتی و اینترنتی

در ادامه می خواهیم به مقایسه و بررسی فروشگاهای سنتی و اینترنتی بپردازیم .
مکان و زمان

فروشگاه سنتی : مشتریان برای بررسی و خرید محصولات باید در ساعات کاری و اداری مشخص ، به مکان فروشگاه بروند و یا با آنها تماس بگیرند.
فروشگاه اینترنتی : مشتریان بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکان و زمان مشخص در فروشگاه ، می توانند در هر زمان و مکانی که بخواهند ، خرید خود را از فروشگاه مورد نظر انجام دهند.
تنوع کالا

فروشگاه سنتی : تنوع محصولات به منطقه مسکونی شما محدود می شود .
فروشگاه اینترنتی : شما می توانید لوازم منحصر به فرد و ویژه ای پیدا کنید که در فروشگاه های شهرتان موجود نباشد .
بررسی ومقایسه محصولات

فروشگاه سنتی : مشتریان می توانند از نزدیک محصولات را مشاهده و لمس کرده و سوالات خود را از فروشنده بپرسند ( البته درصورتی که فروشنده اطلاعات لازم و وقت کافی برای همه مشتریان داشته باشد ) . امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات با توجه به فاصله مکانی بین فروشگاه های مختلف به علت زمان بر بودن ، تنوع محصولات ، هزینه رفت و آمد ، ترافیک و آلودگی هوا به راحتی امکان پذیر نیست .

فروشگاه اینترنتی : مشتریان می توانند از طریق توضیحات متنی ، تصاویر و فیلم های موجود ، نظرات سایر مشتریان و گفتگو آنلاین با فروشنده ، محصول مورد نظر خود را از لحاظ ویژگی ها ، کیفیت ( مقایسه با سایر محصولات مشابه ) ، قیمت ( مقایسه با سایر فروشگاه ها ) ، گارانتی ( میزان خدمات دهی و حسن شهرت شرکت گارانتی کننده )، خدمات پس از فروش و تخفیف های موجود به صورت کامل با همه جزئیات بررسی کرده و سپس با اطمینان نسبت به خرید آن تصمیم بگیرند .
پرداخت وجه

فروشگاه سنتی : درخرید سنتی چون مشتری بعد از دریافت محصول و بررسی ظاهری آن ، هزینه را با استفاده از وجه نقد یا دستگاه کارت خوان پرداخت می کند ، اطمینان خاطر بیشتری دارد ، ولی این روش پرداخت وجه ، مسائلی چون استهلاک و نابودی پول کاغذی که سرمایه ملی است ، بعضی کلاه برداری هایی که با استفاده از دستگاه های کارت خوان موجود در فروشگاه ها انجام می گیرد ، شنیده شدن رمز کارت شما توسط دیگران ، امکان سرقت یا گم شدن کارت بانکی ، عدم ارتباط دستگاه کارت خوان با بانک ، همراه نبودن کارت بانکی با شما و مسائلی از این قبیل را دارا می باشد .

فروشگاه اینترنتی : در خرید اینترنتی شما می توانید در منزل ، محل کار ، مسافرت و یا حتی خارج از کشور ، به راحتی با استفاده از کارت بانکی که رمز دوم آن فعال شده است ، خرید امن و راحتی را انجام دهید و فاکتور رسمی برای آن دریافت کنید . همچنین با وجود سامانه نماد الکترونیکی ، می توانید به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنید و خرید امنی را انجام دهید .
چگونه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟

فروشگاه اینترنتی

عامل اول برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق این است که ، قبل از هرچیز باید خود را به جای مشتریان فروشگاه قرار دهید و ببنید که چه انتظاری از فروشگاه شما دارند ، تا بتوانند به شما اطمینان کرده و فروشگاه شما را انتخاب کنند ، سپس اقدام به راه اندازی آن کنید . موارد زیر به عنوان مهمترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی موفق ، قابل توجه است : سادگی استفاده از سایت ، سرعت بالای لود شدن سایت ، توضیحات مناسب و کافی درباره محصولات ، تنوع بالای محصولات ، مشاوره وگفتگوی آنلاین با فروشندگان سایت ، قیمت های رقابتی ، پیشنهادات تخفیفی و هدایا ، ارسال سریع و رایگان ، گارانتی و خدمات پس از فروش ، روش های مختلف و امن پرداخت هزینه ، امکان برگشت محصول درصورت عدم رضایت مشتری و … .

عامل دوم در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق ، حوزه کاری شما است . کاری که به آن علاقه داشته و در آن تخصص دارید را مشخص کنید ، محصولاتی با کیفیت و قیمت رقابتی انتخاب کرده و ارائه دهید. اعضای تیم کاری خود را با توجه به تخصص های مورد نیاز کارتان انتخاب کنید .

عامل سوم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق ، ساختن یک سایت ساده و در عین حال حرفه ای است ، که ویژگی های زیر را داشته باشد :
۱- یک نام دامنه ساده و هوشمندانه انتخاب کنید ، که به راحتی در ذهن مخاطبین قرار بگیرد و در آینده قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد .
۲- از متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید تا سایتی پر مخاطب داشته باشید . ( استفاده ساده از سایت برای کاربران ، بالا آمدن سریع سایت ، ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل با استفاده از محتوا نویسی حرفه ای ، سئو و …)
۳- تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی پر مخاطب برای افزایش کاربران و مشتریان سایت .
۴- مطالب و مقالات مفید در سایت درج کنید تا مخاطبینی هم که فقط قصد خرید از شما را ندارند ، وارد سایت شما شده و پس از مدتی تبدیل به مشتریان شما شوند .

عامل چهارم نحوه دریافت وجه و ارسال محصول و سپس ارتباط با مشتری است . باید کاری کنید که مشتری با خیال راحت و اطمینان کامل از شما خرید کرده و محصول به سرعت و بدون ایراد به دستش برسد . بعد از فروش نیز باید مشتری را پی گیری کنید و با نظر سنجی و پیشنهادات تخفیفی و جوایز ، او را تبدیل به مشتری وفاداری کنید که با توجه به حضور رقبا شما را انتخاب کرده و به اطرافیانش معرفی کند .

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین