گوگل دیسکاور در سئو سایت چیست ؟

گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور چیست؟

اگر برنامه گوگل را در سیستم عامل های اندروید یا iOS باز کنید، یک نوار عنوان جستجوی همیشگی گوگل را خواهید دید یعنی همان چیزی که از گوگل انتظار می­رود، اما اگر به پایین صفحه بروید، به طور پیش فرض لیستی از مقالات پیشنهادی و یا وب سایت­های شخصی نیز در آن وجود دارد. می توانید بی­نهایت در صفحه جستجو حرکت کنید. این عناوین و تاریخچه جستجو بر اساس علایق شما و چیزهایی است که گوگل از گذشته شما به خاطر دارد و یا مواردی که قبلاً در آن جستجو کرده ­اید. همه آنها مقاله ­اند و چیزی شبیه تبلیغ و یا فروش محصول نیست.

نحوه برجسته شدن در گوگل

 حال قصد داریم کمی در مورد آنچه شما باید انجام دهید تا در گوگل برجسته شده و به چشم بیاید، صحبت کنیم. ایندکس شدن برای شروع و ساختاری همانند جستجوی ارگانیک در گوگل…
 هیچ فرآیند خاصی مانند آنچه که در Google News یا مواردی از این قبیل مشاهده می­کنید در این قسمت وجود ندارد. اما چند نکته کلیدی وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت تا در گوگل دیسکاور ظاهر شوید.
 
  • 1- نشانه­ گذاری اسکیما

 در حال حاضر اولین نکته اصلی که به وضوح همه جا دیده­ می­شود، نشانه گذاری اسکیما است. در فید Google Discover، همه چیزهایی که توصیه شده یا به عنوان اسکیما در مقاله یا مقالات خبری مشخص شده را می­توانید مشاهده کنید. وقتی به تجزیه و تحلیل سایت­هایی که به آنها دسترسی دارید و آنچه در Google Discover نشان داده شده نگاه کنید، هر دوی اینها یکسان است. همه آنها یا اسکیمای مقاله است یا مقاله خبری.
 در حال حاضر ممکن است این امکان وجود داشته باشد که افراد با دستور العمل­ها یا چیزی شبیه به آن در این کار موفق شوند. اما قطعاً نوعی نشانه­ گذاری اسکیما در اینجا مورد نیاز است.
 
  • 2- موضوعات روشن و واضح

 در حال حاضر، در گوگل دیسکاور یک سری از مطالب وجود دارند که به افراد بر اساس علایق و سلیقه هایشان پیشنهاد می­شود و به طرز شگفت انگیزی نامحسوس است یا اگر به الگوریتم ارگانیک گوگل عادت دارید باید بگویم به همان اندازه پیچیده اما جالب است.
 بنابراین اساساً گوگل ممکن است روی موضوعات وسیعی که مورد علاقه شما هم هست بسیار تأکید کند و سایت­هایی که به نظرتان خوب و مفید است و حتی مقالاتی که بنظرتان جالب است جزو یکی از همین موضوعات باشد.
 به عنوان مثال، وبلاگ moz در Google Discover بسیار خوب عمل می­کند. فکر کنیم دلیلش این باشد که سئوی واضح و روشنی دارد و واقعاً بد نیست مقاله ای در وبلاگ Moz را به کسی که به سئوی سایت علاقمند است، پیشنهاد کند.
 
  • 3- ارزش هر کلیک

 نکته دیگری که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید همان بهینه­ سازی یوتیوب، توییتر یا فیس بوک یا مواردی از این قبیل است که قابلیت کلیک را هم دارند. متأسفانه باید بگویم که نوعی تله کلیکی است. مقالاتی که در گوگل دیسکاور بهترین عملکرد را دارند آنهایی هستند که به نوعی عنوان وسوسه انگیزی دارند. یعنی فقط عنوان جذابی را در کلیک قرار می­دهند و به نظر می­رسد که واقعاً ارزشش را هم دارد.
 پس نوشتن عنوان جذاب ارزشمند است و صرفاً یک تگ عنوان نیست که همیشه برای سئو از آن استفاده می­کردید و یا عنوان Open Graph نیست، که برای بهینه ­سازی رسانه ­های اجتماعی از آن استفاده کنید، بلکه بخشی از نشانه­ گذاری اسکیماست. پس دارای تیتر است و نباید بیش از 110 کاراکتر باشد یعنی ایده ­آل آن همین است. تصویر هم دارد و عرض این تصویر باید 1200 پیکسل باشد و دوباره در آن به نشانه­ گذاری اسکیما اشاره شده است. باز هم، میتواند راهی مهم برای دریافت کلیک بیشتری باشد.
 
  • 4- سرعت

 آخرین نکته ای که متوجه آن شدیم سرعت بود. به نظر می­رسد برای گوگل دیسکاور سرعت بسیار مهم است که صفحات گوگل دارای قابلیت بارگذاری سریع صفحات باشد، به حدی که بسیاری از افراد ادعا کرده ­اند که AMP یکی از الزامات اساسی است.

باورهای غلط از گوگل دیسکاور

  • 1- AMP

 سایت­هایی وجود دارد که بدون AMP هم بسیار خوب عمل می­کنند، سایتهای کوچکتر و کمتر شناخته شده حتی بدون AMP نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. پس می­توانید ببینید که دیگران چگونه به این عملکرد رسیده ­اند و مطمئنا با نگاهی به گوگل دیسکاور خود می­توانید موارد و گزینه­ های زیادی را در این باره پیدا کنید.
 اما صفحات AMP قطعاً یک الزام نیست. در واقع برخی از سایت­ها با صفحات کندتر حتی بهتر کار می­کنند.
 
  • 2- لینک سازی

 مورد دیگری که می­شود در گوگل دیسکاور از آن استفاده کرد همان لینک سازی است. شاید این لینک سازی به شما کمک کند. اما در مقایسه با ارگانیک، سایت­هایی را دیده­ ایم که از طریق گوگل دیسکاور توانسته ­اند ترافیک روزانه شش رقمی بسیار خوبی داشته باشند. قطعاً ساختن میزان قابل توجهی لینک سخت نیست.
 
  • 3- نمودار یا گراف دانش

 آخرین نکته این است که در اوایل گوگل دیسکاور، شما می­توانستید سایتها یا برندهای خاصی را دنبال کنید که در نمودار یا گراف دانش نشان داده شده باشد و از این طریق ظاهراً می­توانستید محتوای بیشتری از آن سایت را ببینید.
 اما این امکان دیگر وجود ندارد. در هر صورت، سایت­هایی را دیده ­ایم که بسیار خوب عمل می­کنند در حالی که نه تنها لینک‌های بسیار کمی دارند، بلکه به عنوان یک نام تجاری، یک سایت یا حتی به عنوان یک نهاد نیز در نمودار دانش نیستند. بنابراین آنچه فکر می­کنیم این است که احتمالاً تلاش می­شود تا نام تجاری شما در گراف دانش نشان داده شود. این مورد قطعاً چیزی نیست که برای شما الزام بسیار سختی باشد تا اینکه بتوانید آن را به نحو احسن در گوگل دیسکاور اجرا کنید.
 

اندازه­ گیری میزان موفقیت گوگل دیسکاور

 گام بعدی که احتمالاً می­خواهید در مورد آن فکر کنید این است که در واقع وقتی گوگل دیسکاور خود را بهینه­ سازی می­کنید، بقیه موارد چگونه پیش می­رود، چگونه میزان عملکرد خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید دائماً آن را تکرار و یا بهتر کنید.
 در حال حاضر متأسفانه این امر کمی مشکل است. دقیق­ترین منبع داده ­ای که لازم دارید همان سرچ کنسول گوگل است. درست مشابه Google News، اگر ترافیک گوگل دیسکاور را دارید، یک زبانه اضافی در کنسول جستجوی گوگل ظاهر می­شود که ترافیک دیسکاور خود را جدای از ترافیک جستجوی وب شما یا ترافیک Google News به شما نشان می­دهد.

باز هم، Google News فقط در صورتی ظاهر می­شود که ترافیک آن را دریافت کنید. بدیهی است، داده­ های گوگل سرچ کنسول ایده آل نیستند و محدودیت­هایی نیز دارند که با داده­ های سایر کانال­های شما مقداری متفاوت است. این داده ­ها حتی ممکن است با داده ­های حاصل از گوگل آنالیتیکس هم مرتبط نباشد. اما اگر بخواهید این مورد را در جایی مانند گوگل آنالیتیکس عیب یابی کنید، بسیار مشکل است.
 اگر مقاله ­هایی را پیدا کنید که طبق گوگل سرچ کنسول فقط ترافیک دیسکاور را دریافت ­کنند، با این کار هیچ ترافیکی در جستجوی وب وجود نخواهد داشت، جز ترافیک Discover که آن را دریافت می­کنید.
 قبلاً راه­هایی وجود داشت که از طریق اشتباه تایپی در ارجاعی که Google Discover ارسال می­کرد، ثبت می­شد. متأسفانه، دیگر اینطور نیست و این قابلیت دیگر در دسترس نیست.
 بنابراین آنچه شما تمایل دارید مشاهده کنید این است که ترافیک گوگل دیسکاور بیشتر به صورت ترافیک ارگانیک ظاهر شود، که به نوعی با سایر داده­ های ارگانیک شما نیز ترکیب شده باشد.

تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین