اصطلاحات سئو seo

 با سلام خدمت همه کاربران تیک آنلاین در مطلب قصد داریم به معرفی آسان اصطلاحات و مفاهیم پرکاربرد سئو که هر وبمستری با آن سروکار دارد یپردازیم.

 


SEO

: عبارت است از بهینه سازی محتوا و افزایش محبوبیت صفحات وب برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و Index مطالب.

Index : صفحات سایت شما که در موتوهای جستجو نمایش داده میشوند و در آنها ذخیره شده اند

On-Page SEO : فاکتورهایی از سئو که از داخل سایت قابل کنترل هستند. مانند عنوان ها ، سربرگ ها ، کیوردها و…

Off-Page SEO : فاکتورهایی از سئو که مربوط به خارج از سایت هستند. مانند شبکه های اجتماعی ، بک لینک ها

Spider : عنکبوت یا اسپایدر به ربات های میگویند که صفحات وب را بررسی و اطلاعات آنها را جمع آوری میکنند. موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات سایت شما ، از Spider ها استفاده میکنند.

Robots.txt : این فایل به ربات های جستجوگر میگوید که چه صفحاتی را نباید بررسی و ایندکس کنند.

Backlink : به لینک خروجی که یک سایت را به سایت دیگر وصل میکند بک لینک میگویند.

NoFollow : تگ نوفالو (دنبال نکن ) در بعضی از لینک ها وجود دارد و به ربات جستجوگ گوگل میگوید که این لینک را دنبال نکن! این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو ارزش کمتری دارند.

Keyword کلمه ای که کاربران در موتورهای جستجو سرچ میکنند. برای دریافت بازدید از یک کیورد خاص باید در سایت خود از آن استفاده کنید.

Long Tail Keyword : کیوردهایی نامتعارف یا غیر رایج که معمولا طول بیش از ۲ کلمه دارند. بهبود رتبه برای این کیورد ها بدلیل نبود رقابت بالا آسان تر است.

Keyword Density : چگالی کیورد به نسبت کلمات کلیدی در برابر سایر کلمات سایت اطلاق میشود. این فاکتور بصورت درصدی مشخص میشود و مقدار استاندارد برای آن از ۱% تا ۳% است.

Keyword Stuffingاستفاده بیش از حد کیوردها در صفحه وبسایت که معمولا با تکنیک هایی نظیر مخفی کردن متن همراه است و جریمه گوگل را در پی دارد.

Cloaking : مانند Keyword Stuffing است و در آن محتوای ارائه شده به ربات موتور جستجو با آنچه که برای کاربر عادی نمایش داده میشود فرق دارد.

Anchor Text : به عنوانی که برای لینک ها استفاده شده آنکر تکست میگویند. آنکر تکست ها تاثیر بسزایی در سئو دارند و سایت شما برای کیوردهایی SERP دریافت میکند که در عنوان بک لینک ها از آنها استفاده شده باشد.

SERP : جایگاه وبسایت شما در جستجوی یک کیورد خاص نشان دهنده SERP شماست.

Inbound Link : یک لینک از سایتی به سایتی شما را لینک ورودی میگویند. لینک های ورودی تاثیر بالایی در سئو دارند و باعث بهبود رتبه شما میشوند.

Internal Link : لینک های ما بین صفحات سایت شما. مثال : لینکی از صفحه ۱ به صفحه ۲

External Linkلینک هایی که از سایت شما به سایت های دیگر داده میشود.

Link Building : بدست آوردن لینک های ورودی را لینک سازی میگویند.

Headline : سربرگ ها قسمت هایی از محتوا هستند که داخل تگ های H قرار میگیرند.

Metadata : اطلاعاتی برای موتور جستجو درخصوص ماهیت سایت شما.

Meta Description : توضیحات متا عبارت است از توضیحاتی مختصر درباره محتوای موجود در صفحه. موتورهای جستجو معمولا این توضیحات را در هنگام جستجو برای کاربر نمایش میدهند.

Meta Keywords : کیورد های متا که سابقا برای معرفی صفحات وب استفاده میشد ولی درحال حاضر اهمیتی در سئو سایت ندارد و بود و نبود آن یکی است.

mozRank : عددی بین ۰ تا ۱۰ که توسط وبسایت MOZ مشخص میشود و تعیین کننده آن میزان لینک های ورودی و محبوبیت یک صفحه است. ۰ بدترین حالت و ۱۰ بهترین حالت آن است. این شاخص غیر رسمی است و گوگل آن را تائید نکرده است.

PageRank : عددی بین ۰ تا ۱۰ که سابقا گوگل از آن برای مشخص کردن میزان ارزش سایتها استفاده میکرد. عدد مربوط به صفحه هرچقدر نزدید به ۱۰ باشد بهتر است. این فاکتور درحال حاضر اهمیت خود را از دست داده و دیگر نشان دهنده کیفیت یک سایت نیست.

Sitemap : نقشه سایت صفحه ایست شامل تمامی لینک های موجود در وبسایت که توسط وبمستر برای ایندکس بهتر به موتورهای جستجو معرفی میشود.

Canonical URL : این تگ به موتور جستجو میگوید که از میان ۲ مطلب مشابه کدام یک را Index کند.

Domain Authority : اعتبار دامنه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ است که توسط وبسایت Moz مشخص میشود و میزان اعتبار دامنه را نشان میدهد. این عدد هرچقدر به ۱۰۰ نزدیکتر باشد بهتر است. این شاخص غیر رسمی است و گوگل آن را تائید نکرده است.

Page Authority : اعتبار صفحه مانند اعتبار دامنه است با این تقاوت که این فاکتور اعتبار صفحات سایت را نشان میدهد.

Black Hat SEO : سئو کلاه سیاه تکنیک های سئویی را میگویند که خلاف قوانین گوگل است.

White Hat SEO : سئو کلاه سفید تکنیک هایی است که موافق و در جهت قوانین گوگل است.

Grey Hat SEO : مخلوطی از تکنیک های سئو سیاه و سفید.


تماس با گیل دیتا call

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین